יום שבת, 14 ביוני 2014

השֶמֶן שקנה אותי!

כפי שקראתן בפוסט ה-HAUL שלי מהונג קונג, קניתי שם כמה וכמה מוצרים חדשים, בעיקר אלו שעוד לא ניסיתי בעבר ואחד המוצלחים שביניהם היה שמן הניקוי של חברת Shu Uemura!


בפוסט הזה, שכתבתי די מזמן על מוצרים לניקוי האיפור דיברתי קצת על שגרת ניקוי הפנים שלי ועל המוצרים שבהם אני משתמשת כדי לנקות את האיפור בכל ערב. בין המוצרים שניסיתי היו ג'ל ניקוי ומסיר דו פאזי של גרנייה, מים מיסלרים של לוריאל ועוד כמה דברים שונים, ולבסוף המסקנה שאליה הגעתי היא שהמוצר שהכי התאים לי הוא מגבוני הניקוי של ד"ר פישר. הקטע הוא שקראתי בהרבה מקומות שהשפשוף עם המגבונים באיזור העיניים מגביר את הסיכויים לקמטים וקמטוטים, מה שבגילי המופלג אני די דואגת לגביו :). מכיוון שהאיזור שמתחת לעיניים שלי יבש במיוחד (נראה לי שזה האיזור היחיד בפנים שלי שיבש, השאר רגיל/שמן) אני משתמשת בקרם עיניים כבר כמה וכמה שנים, אבל תמיד תהיתי האם מגבוני הניקוי מחמירים את מצבם של הקמטים שלי.
כשהייתי בהונג קונג, החלטתי לנסות בפעם הראשונה מסיר איפור מזן שונה לחלוטין מכל אלו שניסיתי בעבר - שמן ניקוי לאיפור!
במבט ראשון זה נשמע כמו משהו שאני מאוד לא אהנה ממנו - הנחת שמן על הפנים? Have I gone mad?! אבל כמו רוב מוצרי האיפור/טיפוח שלי, גם על השמן של חברת Shu Uemura שמעתי/קראתי רבות באינטרנט - מה לעשות, אני לגמרי מכורה לצפייה בסרטוני איפור ביוטיוב (ואם חיפשן רשימה טובה ומקיפה של ולוגריות ביוטי, מהארץ ומהעולם, קארין ארד כבר עשתה את העבודה בשבילכן!), ושמעתי רק טובות על המוצר הזה כאחד שמצליח להסיר את כל שאריות האיפור בלי יוצא מן הכלל ובלי לגרום לתחושת שומניות או יובש לפנים. המיני חיסרון היחיד בשימוש במגבונים לטעמי הוא שלעיתים קרובות כשהייתי מנגבת את הפנים אחרי הרחיצה שלהם בסבון פנים, הייתי רואה על המגבת טיפה שאריות של מסקרה, למרות שעמלתי וחשבתי שהצלחתי להסיר את כולה עם המגבונים. לכן מאוד התרגשתי לנסות את השמן של Shu Uemura!

בעקבות היותי יצור חקרן במיוחד, הפעם הראשונה שבה ניסיתי איזשהו שמן ניקוי לאיפור הייתה באותו ביקור בהונג קונג, עת שחפרתי באוסף הקוסמטיקה המצויין של בת זוגו המקסימה של אחי, שכמו הרבה בנות /נשים באסיה מטורפת על איפור וקוסמטיקה :). השמן שהיה לה היה של חברת ג'יל סטיוארט ולדאבוני לא ממש התלהבתי - הוא לא צרב לי אבל כן השאיר מעין מעטה מוזר, סוג של ערפל על העיניים שלי ולקח לי קצת זמן לגרום לו להיעלם. כמובן שאת זה עשיתי אחרי שקניתי את השמן של Shu Uemura אז כשבאתי לנסות אותו הייתי די סקפטית, אבל כל החששות שלי התבדו מיידית!


השמן הזה הוא אחד ממוצרי הדגל של המותג, והוא מגיע בכמה ורסיות שונות, כל אחת יותר יפה וצבעונית מהשנייה (ויש גם כמה בקבוקים חדשים בקולקצייה מוגבלת עם הדפסים יפייפיים עליהם!). אני לא ממש בטוחה מה ההבדל בין השמנים השונים, אבל כשהייתי בחנות החלטתי ללכת על ה-Fresh Pore Clarifying gentle cleansing oil, פשוט בגלל שאני סאקרית של כל מוצר שרשום עליו משהו שעלול לצמצם, למראית עין לפחות, את הנקבוביות שלי!
כשחיפשתי אותו באתר ראיתי שהם לאחרונה החליפו לו את הפורמולה ואת השם, ועכשיו הוא נקרא POREfinist anti-shine fresh cleansing oil, והוא מבטיח גם לעזור לשמור על מראה מאט במשך היום, מה שנראה לי קצת מוזר שכן אמורים להשתמש בו בערב, אבל ניחא....

נעבור למסקנות מהשימוש - המוצר הזה מבחינתי פשוט קסם! בשנייה שהוא נוגע במסקרה (ואני משתמשת בהרבה שכבות של מסקרה) היא פשוט מתמוססת ונפרדת מהריסים בצורה מדהימה! לא יצא לי לנסות מוצר שממש מצליח לגרום לאפקט הזה וממש תוך שניות מעטות. בנוסף, כל מוצר אחר שהנחתי על העיניים - צלליות קרם Color Tattoo של מייבלין, עפרונות לעיניים, אייליינרים למיניהם וכמובן צלליות - פשוט נמסים מהעור בקלות מפתיעה ומענגת!


כמה לקחים בנושא אופן השימוש:
מכיוון שאני אוהבת להשתמש במוצר הזה בעיקר על העיניים, אני לוקחת שתי לחיצות של השמן, משפשפת אותו בין הידיים ומניחה ישירות על עור יבש. על הבקבוק כתוב שניתן לעשות את זה גם על עור רטוב אבל מצאתי שעור יבש עדיף, שכן בשלב הבא אני מרטיבה את הידיים ומשפשפת ממש קלות את העיניים עד שאני מרגישה שהשמן כמעט "נעלם" ומה שנשאר מרגיש כמו סבון בעצם (אבל לא צורב כמובן), זאת מכיוון שבמגע עם מים השמן מתחלב (כלומר נראה כמו חלב) והשמנוניות שבו נעלמת. בשלב השלישי אני לוקחת מגבון של ד"ר פישר ומסירה את כל השאריות מהעיניים ועל הדרך גם משאר הפנים. אפשר עקרונים לוותר על המגבון ופשוט להניח את השמן על כל הפנים ואז לשטוף אותן בצורה יסודית יותר, אבל אני אוהבת את התחושה הנקייה שהמגבון נותן לי מכיוון שכך אני בטוחה לחלוטין שלא נשארה על העור שלי אף טיפה של איפור. בנוסף, המוצר של שו אומורה כן גורם טיפה לערפול מסויים של העיניים ומצאתי שהמגבונים עושים את העבודה הכי טובה בלהעלים אותו במהירות. כמובן שאת ניקוי הפנים אני משלימה לאחר מכן בסבון ייעודי. 
ראוי לציין שאני לא משתמשת במוצרים עמידים במים - לא מסקרות עמידות במים ולא מייקאפים עמידים. מבחינת העור, האיפור היומיומי שלי מורכב בעיקר מקונסילר ומייקאפ פודרה ואילו המוצר העמיד היחיד שאני משתמשת בו בעיניים הוא צלליות קרם כמו ה-Color Tattoo של מייבלין וכולם בלי יוצא מן הכלל פשוט נמסים למגע של השמן הזה. 
דבר חשוב נוסף שכדאי לדעת: Less is More הוא החוק פה - אם משתמשים ביותר מדי חומר הוא סתם יכול להכנס לתוך העין ולגרום לערפול גדול יותר שלהן ופשוט לא צריך את זה כי גם מעט חומר עושה עבודה נפלאה.

ועכשיו לעניין המחיר - את המוצר שלי קניתי כאמור בהונג קונג והוא עלה לי שם כ-85 ש"ח ל-150 מ"ל. ברשת הוא ניתן להשגה בשני מקומות: בסטרוברי ובאתר SASA, ובשניהם הוא עולה כמעט כפול מהמחיר שקניתי אותו...
מהסיבה הזו החלטתי שאני רוצה למצוא לו תחליף זול יותר, אולי אפילו כזה שנמכר בארץ, אז החלטתי לנסות שני מוצרים: הראשון הוא שמן הניקוי החדש (יחסית) של חברת לוריאל והשני הוא שמן הניקוי הותיק של MAC.


אני חייבת להודות שלא היו לי ציפיות מי יודע מה מהמוצר של לוריאל. הביקורות שקראתי עליו נעו בין "בסדר" לבין "לא עושה כלום", ולכן (שוב) הופתעתי וגיליתי מוצר כמעט זהה לזה של שו אומורה!


ואני אסביר - כשאני אומרת זהה, אני בעיקר מתכוונת לתוצאה, כי המגע של השמן והכמות שנדרשת ממנו שונות לחלוטין. השמן של לוריאל עבה/סמיך יותר מזה של שו אומורה והוא גם מחליק על העור בפחות קלילות ממנו. אולי זה בגלל שהמשאבות של שני המוצרים שונות, אבל מצאתי שאני צריכה בין 3 ל-4 לחיצות מהלוריאל כדי לקבל את הכמות המתאימה לשימוש מבחינתי, אבל פה גם טמונה אזהרה קטנה - אם משתמשים ביותר מדי חומר, יש לו נטייה להכנס לתוך העין וליצור תחושת צריבה קלה. לא נעים בכלל...
חוץ משני הפרמטרים האלה שני המוצרים עושים עבודה דומה מאוד והתוצאה שלהם (שזה הכי חשוב לטעמי) ממש זהה - כל האיפור נמס ונפרד מהעור בצורה מצויינת ויסודית.
ההבדל במחיר? פי שלוש כמעט - המוצר של לוריאל עולה (במבצעים כמובן) כ-35 עד 40 ש"ח, כאמור כמעט שליש מה-150 ש"ח שיעלה להביא את המוצר של שו אומורה לארץ.


את השמן של MAC קניתי בגודל מוקטן כשהיה המבצע של 50 ש"ח מתנה מלאומי קארד וחשבתי שיהיה נחמד לנסות גם אותו ולהוסיף את חוות דעתי עליו לפוסט הזה.
דבר החברה: "מסיר איפור מבוסס על שמנים בוטניים צמחיים כשמן זית וחוחובה ונטול שמן מינרלי ב-100%. לעיסוי אל תוך העור של מנת להמס את האיפור, כולל מסקרה עמידה במים. מתחלב לנוזל מימי כאשר בא במגע עם מים. נשטף בקלות מבלי להשאיר תחושה שמנונית! מגן על העור על ידי שימוש בויטמין E. מרכך את העור ומטפח אותו. מתאים עבור כל סוגי העור".

מבחינת השימוש הוא מאוד דומה דווקא לשמן של לוריאל, סמיך במקצת ולא מחליק על העור בצורה נעימה כמו השמן של Shu Uemura. גם איתו אני מוצאת שאני זקוקה ליותר חומר כדי לקבל את התחושה הקטיפתית של השמן על הפנים. התוצאה איתו דומה כמובן לשני המוצרים האחרים, האיפור פשוט נמס מהפנים ולא נדרשים שפשופים חזקים במיוחד, רק ניגוב קליל.

הבעיה שהייתה לי עם המוצר הזה היא שככל הנראה, אני אלרגית לאחד או יותר ממרכיביו...
אחרי שהשתמשתי בו יומיים בערך, קמתי בבוקר של היום השלישי עם עיניים אדומות, יבשות, מגרדות ונפוחות, משהו שמעולם לא קרה לי בעבר. האדמומיות והגירוד שככו אחרי יום בערך, אבל לקח לי כמה שבועות טובים לחזור למצב שבו העפעפיים שלי נראו והרגישו "נורמלים" לפני כל האלרגיה הזו. מכיוון שהמוצר היחיד שהוספתי לשגרה שלי היה השמן של MAC אני די בטוחה שהוא הסיבה לתגובה האלרגית הזו. בגלל שלא רציתי פשוט לשפוך אותו, ניסיתי אותו שוב, כחודש ומשהו אחרי, הפעם רק על הפנים ולא על העיניים ולצערי עדיין הייתה לי תגובה אליו, הפעם במנה קטנה עד מאוד, אבל זה הספיק לי להגיד לו שלום (או ליתר דיוק, להוסיף אותו לשאר מוצרי ה- BACK2MAC שלי :).
אני חושבת שהתגובה שלי היא ממוקדת ולא כל מי שתנסה אותו תחווה אותה (אני מכירה המון בנות שמאוד אוהבות את השמן הזה ומשתשות בו בהצלחה כבר שנים), אבל אני אשאר עם השמן של Shu Uemura, שלאחרונה קיבל חיזוק בדמות בקבוק ענק של 450 מ"ל שאחי הביא לי במשלוח ישיר מהונג קונג, וכשהוא יגמר ככל הנראה אמשיך להשתמש בשמן של לוריאל, בעיקר בגלל המחיר הנוח במיוחד שלו!

וזה הכל לפוסט הזה!
מקווה שנהניתן מהקריאה ושהצלחתי לחדש לכן קצת על מוצר שהיה חדשני במיוחד בעיניי :)

האם יצא לכן לנסות שמן לניקוי הפנים?
מהי שיטת הסרת האיפור המועדפת עליכן?
שתפו בתגובות!

2 תגובות:

  1. איזה קטע, בדיוק בחנתי את אוסף השמנים שלי וחשבתי להקדיש להם פוסט! יש לי את השמנים של לוראל ושל מאק ואני מאוהבת בשניהם!

    השבמחק
  2. אני מודה שאני קצת מקרטעת בכל הקשור לשמנים הללו ולשמני ניקוי בכלליות.... אני עדיין במסירים הפשוטים.
    מקווה לשים את ידיי על השו אמורה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...