יום שישי, 26 בדצמבר 2014

סודות הקיבוע!

עקרונית הפוסט הזה היה צריך להתפרסם בתחילת הקיץ ולא בתחילת החורף, אבל מה לעשות שהחיים לא תמיד עובדים לפי לוחות זמנים הגיוניים :). בחודשים האחרונים יצא לי להתנסות בכמה וכמה מוצרים חדשים לשגרת האיפור שלי והם - פריימרים לאיזור הפנים! מכיוון שאני לא מניחה מייקאפ נוזלי באופן יומיומי, בעבר לא כל כך עניינו אותי הפריימרים, אבל משום מה, בעיקר אחרי שניסיתי את ה-POREfessional של בנפיט, גבר עלי יצר הסקרנות ורציתי למצוא את השילוב המושלם שיעזור לשמור על מראה המאט שאותו אני כל כך אוהבת. ובנוסף, אי אפשר לכתוב פוסט על מראה מאט מבלי להזכיר את החברות הטובות של הפריימרים  - הפודרות אז יש כמה מחשבות גם עליהן בסוף :)




למי שלא מכירה אותי אני אספר שאני לא אוהבת מייקאפים נוזליים, בטח ובטח שלא בקיץ שאפילו שתי דקות בחוץ גורמות לכל האיפור שלי להיות בסכנה של נזילה. אני בדרך כלל מעדיפה להניח קונסילר נוזלי בשכבה דקה מאוד ומעליו פודרה או מייקאפ פודרה, ובימים שממש אין לי כוח לכלום פשוט מייקאפ פודרה לבדו. בעבר כאמור לא ראיתי צורך בפריימרים, בעיקר כי הכיסוי שרציתי אז היה נמוך גם ככה ולא ייחסתי יותר מדי חשיבות לאיך האיפור נראה גם בסופו של יום :). לאחרונה הרצונות האיפוריים שלי ככל הנראה השתנו קצת (אולי מסממני הגיל, מי יודע) אבל בעצם רציתי למצוא את השילוב המנצח בשביל העור שלי (שהוא מעורב/שמן למי שתהתה) בכדי שהאיפור שאני מניחה עליו יישאר במצב הכי טוב שניתן למשך זמן רב ככל האפשר.

קראתי בכמה וכמה מקומות שיש שטוענים שלא בריא להניח פריימר על הפנים בצורה יומיומית, מכיוון שהחומרים שבו עלולים לסתום את הנקבוביות בעור. אני לא קוסמטיקאית או בעלת ידע רפואי כלשהו, אבל אפילו לי זה נשמע די טיפשי - כל עוד מסירים את האיפור טוב טוב בסוף היום (והנה כמה הצעות בפוסטים שכתבתי בעבר על הנושא) לא צריכה להיות שום בעיה! מוצרי האיפור לא יכולים ממש לחדור את שכבות העור העליונות שלנו, בניגוד למה שנדמה אולי, הם לחלוטין חיצוניים וכל עוד מסירים אותם בסוף היום, לא אמור להיגרם שום נזק.


כשבאתי לכתוב את הפוסט התחוור לי שהפריימרים שברשותי מתחלקים בעצם לשני מרקמים שונים - האחד הוא מרקם סיליקוני והשני הוא מרקם תחליבי. בלי קשר למרקמים, לכל אחד מהפריימרים יש שתי טענות עיקריות: להחליק את העור (מה שבעיניי אומר בעיקר צמצום המראה של הנקבוביות) ושמירה על האיפור לזמן ארוך.



בואו נתחיל עם הסוג הסיליקוני!




POREfessional של בנפיט היה הפריימר הראשון שניסיתי ואחרי שניסיתי אותו וחקרתי קצת הבנתי שיש הרבה סוגים שונים של פריימרים שמיועדים לעזור בשלבים שונים בתהליך האיפור. יש פריימרים בגוונים שונים שאמורים לנטרל בעיות עור כאלו ואחרות (פריימר ירוק למשל מומלץ לבעלות אדמומיות רבה בפנים), יש פריימרים לעור יבש שמוסיפים לחות ובכך מונעים מהמייקאפ להצמד לחלקים היותר יבשים בעור, יש פריימרים למראה מאט, כאלו למראה זוהר, פריימרים שטוענים למלא קמטוטים וכו' וכו'.

אז כשמו כן הוא, ה-POREfessional אכן מחליק את הנקבוביות וגורם לכך שהמייקאפ/קונסילר/מייקאפ פודרה לא נכנסים לנקבוביות ויוצרים מראה של עור "מחורר", אלא פשוט מחליקים על גבי הנקבוביות ומונחים מעליהן בשקט ובשלווה.
הוא מגיע בטיובה יפה וירקרקה, באריזה שמאוד מתאימה למותג החמוד הזה, ובניגוד לשאר הפריימרים שניסיתי, הוא לא שקוף או חלבי, יש לו גוון שדומה לגוון העור שלי. אחרי שמניחים וממרקים אותו על העור לא רואים ממש צבע שונה, אבל בהחלט רואים שהנקבוביות פחות בולטות, נראות פחות עמוקות והעור פשוט נראה חלק יותר.
מבחינת השמירה על האף שלי חף מהברקות הוא עושה עבודה די טובה, לפחות ל-8 שעות בערך, אז איזור האף מתחיל להבריק אבל המוצר שהנחתי מעליו נוטה לשמור על שלמותו לעוד כמה שעות טובות. עקרונית אם אני סופחת בעדינות את השומן עם טישיו ומפדרת עם פודרת ה-Blot של מאק, אני יכולה להמשיך את היום בלי בעיות.



אחרי שהתלהבתי מה-POREfessional ראיתי שיצא לו "מתחרה" מתחום הדראגסטור - Baby Skin של חברת מייבלין וכמובן שהייתי חייבת לנסות גם אותו!
הדבר הראשון שתפס את תשומת ליבי הוא הצבע - לבייבי סקין יש מרקם שונה מזה של בנפיט והוא בכלל שקוף ואין לו גוון בכלל. זה קצת הפתיע אותי שכן ראיתי הרבה בנות מהללות אותו כדיופ זול לבנפיט ולא הבנתי איך זה יכול להיות אם הם כל כך שונים במרקם שלהם? ודי צדקתי למען האמת...
הוא כן עושה עבודה יפה בטשטוש הנקבוביות, ואם הייתי צריכה לשהות מחוץ לבית 5-6 שעות אולי הייתי משתמשת בו, שכן מצאתי שלאחר פרק הזמן הזה אני נוטה להבריק עד מאוד באיזור האף והמוצר שהנחתי פשוט נעלם/מתפרק בפאצ'ים לא נחמדים שכאלה. כשהייתי באיטליה לאחרונה ראיתי שהוציאו לו שתי גרסאות חדשות בגוונים שונים - אפרסק וורוד, שלפי מיטב הבנתי אמורים לסתור גוונים שונים בפנים כדי שהמייקאפ יראה אחיד יותר. לא קניתי אותם פשוט כי לא אהבתי במיוחד את המרקם של הפריימר המקורי :). 


כשקיבלתי לסקירה את הפריימר החדש של חברת איל מקיאג', שמחתי מאוד לנסות אלטרנטיבה מקומית למוצר חשוב כמו פריימר, ומלבד היותו מוצר ישראלי, הוא גם האופצייה ה"כשרה" מהסוג הזה מבחינת ניסויים בבע"ח, לפחות מאלו שאני ניסיתי. 
דבר החברה: "חברת האיפור איל מקיאג' מציגה את פריימר S3. הפריימר מחליק את העור ומעניק לו מרקם משיי ונעים הן לתחושה והן למגע. מנטרל ברק שומני ומעניק מראה מאט ואסתטי. מצמצם את הנקבוביות ומשפר את נראות העור באופן ניכר. מחליק קמטוטים ופגמים קלים בעור. מגביר את עמידות האיפור באופן משמעותי ולאורך שעות רבות יותר".

הפריימר מגיע בבקבוק פלסטיק קליל משקל, עם משאבה נוחה. הוא דומה בביצועים שלו בעיניי לפריימר של מייבלין, אבל התחושה שלו קלילה יותר על העור. הוא עושה עבודה טובה בעניין הנקבוביות והעור שומר על מראה מאט בערך 8-7 שעות.




חברת לוריאל הייתה הראשונה במחוזות הדראגסטור בארצנו שהביאה לארץ פריימרים (גם אם הדיילות שלה לא ממש ידעו מה הוא עושה... סיפור אמיתי. באמת!). ניסיתי בעבר את פריימר ה-LUMI של המותג ולא ממש התלהבתי ממנו, מה שלא מפתיע שכן היום אני יודעת שהוא מיועד לתת לעור הבקרה וזוהר, מה שיש לי בשפע בטבעי תודות לעור המעורב שלי, ואין סיכוי להניח אותו ולצפות לעור מאט ולנקבוביות מוחלקות.

בשנה שעברה הוציאו בלוריאל בארה"ב את ה- RevitaLift Miracle Blur Instant Skin Smoother שהגיע בשתי גרסאות ולי כמובן יש את גרסת ה-Oil Free שמותאמת יותר לעור מעורב/שמן.

דבר החברה: "ה-Instant Skin Smoother מוחק במיידיות את מראה הקמטים והנקבוביות. הטקסטורה החדשנית והקלילה שלו נעשתה שקופה בכדי שתטמע בצורה מושלמת עם עור הפנים למראה נקי וחלק כמשי."

הפריימר הזה מגיע במרקם סיליקוני, יציב ושקוף. הוא אכן נטמע בעור בצורה יפה ומחליק מאוד את מראה הנקבוביות כשמניחים מעליו מוצר איפור כלשהו. הוא החביב עלי מכל המוצרים שניסיתי שכן נדמה שהוא מצליח לשמור על מראה המאט לשעות ארוכות יותר, ושום דבר שהנחתי עליו לא מתפרק ונעלם בשעות הללו.
לפי סקירות וסרטונים שראיתי על המוצר הזה, הוא אמור להיות דיופ לפריימר המפורסם של סמאשבוקס ה-Photo Finish Foundation Primer. אין לי את המוצר של סמאשבוקס אבל התנסיתי בדוגמית שלו (תודות לספורה כמובן. בארץ קמצנים קצת לצערי), וההרגשה היא אכן דומה, וכך גם התוצאה מבחינת השמירה על מראה מאט: 8-9 שעות בערך.

למרות שהוא מוצר של חברה שמוגדרת "חברת דראגסטור" כלומר חברת איפור עממי, המחיר שלו ממש לא זול - הוא עולה 24 דולר בארה"ב, ממש לא מחיר של מוצר מהדראגסטור... (רק לשם השוואה, ישנם פריימרים של חברות נוספות, כמו גם של לוריאל עצמה, שנמכרים בחנויות מהסוג הזה ומחירם נע בין 7 ל-13 דולרים בלבד). את שלי הזמנתי מאתר Drugstore.com שעקרונית עושה משלוחים לארץ אבל דרך חברת שילוח, אז שווה להזמין יותר ממוצר אחד. סיוון המקסימה כתבה על הזמנה מהאתר הזה לארץ בבלוג שלה פה. את ההזמנה שלי עשיתי לבית של חברה שטסה לארה"ב לביקור ובשובה הביאה לי את המוצרים, ואם יש לכם אופצייה כזו היא לטעמי הטובה ביותר.


כשחקרתי קצת, מצאתי שיש מוצר בשם דומה, גם הוא של חברת לוריאל, ה-Revitalift Magic Blur Instant Skin Smoother Finishing Cream שנמכר באתר eChemist ב-7.5 פאונד בלבד. אין לי מושג אם זה אותו המוצר, למרות שהשם כמעט זהה לחלוטין, אבל ההבדל במחירים די גבוה - המוצר האמריקאי עולה קרוב ל-90 ש"ח בעוד שמקבילו האירופאי עולה כ-45 ש"ח בלבד. עכשיו רק נותר לראות איזה מהם יגיע (אם בכלל) לארצנו הקטנטונת :).


מבין הפריימרים מהסוג הסיליקוני, מצאתי שהאהוב עלי ביותר הוא הפריימר של לוריאל, שכן הוא הכי בלתי מורגש על העור לטעמי, הוא מתייבש מהר ומצליח מאוד לטשטש את הנקבוביות שלי אפילו כשאני מניחה רק מייקאפ פודרה וקונסילר!

ועכשיו נעבור לסוג השני של הפריימרים שניסיתי - הפריימרים התחליביים!






ראשון בתור הוא פריימר מקומי נוסף והוא הפריימר של קרליין, PRIMER All in One, שהגיע בול בזמן, בתחילת הקיץ בערך, הזמן שבו הכי טוב לבחון פריימרים שכן תנאי מזג האוויר במדינתנו הם הכי קיצוניים. 

דבר החברה: "קרליין גאה להציג: פריימר רב תכליתי לאיפור הפנים, השפתיים והעיניים! הפריימר החדש All in One מחליק ומאחד את כל שטח הפנים, מעניק מראה קטיפתי ושומר על איפור מושלם גם בימי קיץ לוהטים ולחים. הפריימר יוצר מרקם חלק ואחיד של עור הפנים: מחליק ומעדן עומק קמטוטים, מצמצם נקבוביות פעורות ופגמי עור ויוצר שטח קטיפתי, חלק לגמרי, כבסיס למראה מושלם של איפור הפנים.

הפורמולה העדינה של הפריימר מותאמת לשימוש גם על האזור העדין של העיניים ועל השפתיים מבלי לגרום לגירוי. הוא נמרח בקלות ובתחושה קטיפתית ואינו מורגש כלל על העור. בנוסף, הפורמולה מועשרת בוויטמינים אנטי-אוקסידנטים למניעת נזקי חמצון ושמנים טבעיים המעניקים לחות והרגעה ויוצרים תחושה נינוחה לשעות ארוכות".

גם הפריימר הזה לא נוסה על בע"ח אגב. הוא מגיע בבקבוק זכוכית נאה ופשוט למראה, עם משאבה נוחה שמוציאה בדיוק את הכמות הנכונה לטעמי. המרקם שלו תחליבי ומאוד מאוד סיליקוני, יותר מכל הפריימרים האחרים שניסיתי. החומר יוצא מהבקבוק בגוון לבן אבל על העור הוא מתקבל שקוף לחלוטין. בפעולה שלו הוא דומה מאוד לפריימר של מייבלין בכך שהוא מחליק מעט את איזור הנקבוביות ועוזר לשמור על מראה מאט לטיפל'ה יותר זמן, בערך 7-8 שעות להערכתי (לפני שנדרש פידור חוזר). אני פחות התחברתי למרקם שלו שכן הוא הרגיש לי מעט "שומני" על העור בעיקר בזמן המריחה. אני לא חושבת שזה השפיע על הביצועים שלו, אבל לא כל כך אהבתי את התחושה הזו, על עצמי לפחות...

הפריימר הזה ייחודי משאר אלו שניסיתי בכך שהוא מיועד כביכול לשימוש גם על העיניים והשפתיים. לטעמי זה קצת לא עובד ומצאתי שאין ממש הבדל בתוצאות הסופיות אם אני משתמש בו באיזורים הללו או לא. אני חייבת לציין שאני לא משתמשת בשוטף בפריימרים לעיניים או לשפתיים, פשוט בגלל שאני לא מרגישה צורך בהם - העפעפיים שלי די יבשים ואם אני מניחה משהו עליהם לפני צלליות זו תהיה צללית קרם מסוג כזה או אחר, ורוב השפתונים שלי הם מהסוג הלחותי שלא ממש מצריך פריימר, כי הם גם ככה לא אמורים להשאר על השפתיים לזמן ממושך מדי.




הרבה זמן לא יצא לי לקנות מוצר חדש של חברת מאק, אני לא ממש בטוחה מה הסיבה, כנראה שפשוט יצא ככה. את הפריימר הזה, ה- Skin Base Visage, בחרתי לאחר שראיתי מישהי ביוטיוב משתמשת בו ומהללת אותו (כי איזו קנייה איפורית זו תהיה בלי שתושפע מיוטיוב? :).
דבר החברה: "תחליב נוזלי בתוספת רכיבי סיליקון. מרגיע את העור, סופח עודפי שומן וממתן אדמומיות העור. משפר את הנחת קרם הבסיס."
הדבר הראשון ששונה בפריימר הזה משאר אלו שניסיתי הוא המרקם - הוא מאוד תחליבי כאמור, כמעט מרגיש כמו קרם פנים על העור, שנספג במהירות. בנוסף, גם הוא מגיע בתוך בקבוק עם משאבה.
על פניו הוא נראה מושלם - גם אמור לספוח עודפי שומן (כלומר שומר על מראה מאט) וגם ממתן את האדמומיות בעור, דבר שיש לי בשפע ממנו. בפועל, אני די נהנית להשתמש בו, הוא נעים על העור, לא סיליקוני יתר על המידה אבל בהחלט נותן הרגשה של קנבס חלק יותר. לצערי הוא לא ממש עוזר למלא את הנקבוביות באיזור האף שלי, אז אני בדרך כלל משלבת אותו עם אחד הפריימרים האחרים כדי שמוצרי הבסיס שלי לא יכנסו וידגישו אותן יתר על המידה. בעניין העמידות ושמירה על מראה מאט, מצאתי שהוא עושה עבודה יפה בכך, והאף שלי נראה סביר גם לאחר 8 שעות לערך.





באותה הזמנה שבה קניתי את הפריימר של לוריאל מ-Drugstore.com, ראיתי מוצר של חברת NO7 שסיקרן אותי - זהו פריימר שנכתב על האריזה שלו: Stay Perfect Flawless Finish All Day Wear. אז ברור שהייתי חייבת לנסות גם אותו נכון? אז מסתבר שהוא מאוד דומה לפריימר של מאק, גם במרקם וגם בתוצאות. השוני ביניהם הוא שהפריימר הזה מגיע בטיובה ולא בבקבוק עם משאבה ויש לו גוון מעט ורדרד (בניגוד לגוון הלבן של הפריימר של מאק), אבל הוא נהיה שקוף במגע עם העור. בנוסף, הוא טיפה יותר סיליקוני מזה של מאק, אבל מבחינת הביצועים שניהם עובדים בצורה זהה ושומרים על שלמות מוצרי הבסיסי ל-7-8 שעות. ההבדל הניכר הוא במחיר - הפריימר של NO7 עולה 10 דולר בעוד זה של מאק עולה 30 דולר בארה"ב (ו-155 ש"ח בארץ).



באותו טיול לאיטליה, בעודי משוטטת בין הסטנדים של מוצרי האיפור (כי הרי זה מה שמכורות איפור עושות בחו"ל, לא?) נתקלתי בפריימר של חברת Essence ששמו - All About Matt! אז ברור שגם הוא חזר איתי הביתה. אחרי שניסיתי אותו אני יכולה להעיד שמבחינת המרקם הוא דומה מאוד לפריימרים MAC ושל NO7, אולי אפילו טיפה יותר קליל משניהם ויש לו תחושה כמעט מיימית אבל בקטע טוב. בעניין העמידות לטעמי התוצאות גם כן זהות פחות או יותר, 8-7 שעות של מראה יפה ומאט למדי.

מבין הפריימרים מהסוג התחילבי, מצאתי שהאהוב עלי ביותר הוא זה של Essence שכן הפעולה של כולם די זהה לטעמי אבל המחיר שלו פשוט מנצח את כולם - פחות מ-5 יורו!


ולבסוף, אי אפשר לדבר על נושא קיבוע האיפור מבלי להזכיר את הפודרה!
הפודרה היא מוצר קסם בעיניי, זה שהופך את הפנים שלי מערבוביה של חומרים רטובים לקנבס יפה ונעים למגע. אין מצב שאני אצא מהבית עם איפור פנים כלשהו מבלי לקבע אותו עם פודרה. זה יהיה כאילו לא עשיתי כלום כי שעה, שעתיים אחרי כן כל מוצר נוזלי שהנחתי פשוט יעלם/ינזול מעלי (תלוי במזג האוויר :).



עוד בתחילת דרכי האיפורית התמכרתי לפודרת ה-Blot של מאק. אני לא יודעת מה עשיתי לפניה, אבל מאז שניסיתי אותה לא משנה מה אני מניחה על הפנים, אני תמיד מסיימת איתה. היא "סוגרת" את מה שהנחתי מתחתיה, שזה בדרך כלל קונסילר, או לעיתים רחוקות CC קרם או מייקאפ ColorStay של רבלון. אני לא יכולה לסבול את ההרגשה של משהו דביק/רטוב על העור שלי, מה גם שהפודרה עוזרת בענייני ההעברה/מריחה של מוצרי הבסיס, למרות שטרם מצאתי את המוצר שלא עובר למכשיר הנייד אחרי שמדברים בטלפון :). אני כל כך אוהבת אותה שאני משתמשת בה אפילו מעל המייקאפ פודרה של Antonym (רק שאז אני מניחה אותה רק באיזור ה-T כמובן). 
אני מעדיפה להשתמש בורסיה בתפזורת של ה-Blot, אבל מכיוון שבמאק אוהבים להוציא מוצרים מהמגוון, כיום ניתן להשיג רק את הגרסא הדחוסה שלה (ותודה לקוראת הבלוג איריס שבזכותה יש לי עוד פודרה בתפזורת נוספת לגיבוי).
למרות אהבתי הרבה לפודרה של מאק, באיפור, אתן יודעות, יש פתאום שגעונות ויצא שבחודשים האחרונים קניתי כמה וכמה פודרות חדשות, כדי לראות אם יש תחליף מוצלח ל-Blot האהובה שלי.
להלן הפודרות שניסיתי:




אני לא ארחיב על כל אחת ואחת (הפוסט הזה גם ככה כבר באורך הגלות), אלא רק אספר שאף אחת מהן לא הרשימה אותי במיוחד, ואני עדיין מעדיפה את ה-Blot על פני כולן! יכול להיות שהבעיה היא עם הגוונים - רוב הפודרות החדשות שניסיתי היו בעצם לבנות, ואילו ה-Blot מגיעה במספר גוונים, כשלי יש את גוון Medium. הקטע הוא שכל הפודרות הלבנות גרמו לי להרגיש סופר לבנה כשהנחתי אותן, ולמרות שהגוון שלה לא באמת נראה על העור, ה-Blot פשוט נראית טבעית לחלוטין ומשתלבת עם העור שלי בצורה מושלמת. הפודרה של רימל היא היחידה שמגיעה עם גוון והיא אכן הכי קרובה שמצאתי כדיופ ל-Blot, אבל יש לה ריח שמאוד מפריע לי בשימוש...

ולסיכום, מוצר הקיבוע האחרון שאני רוצה להזכיר במגה פוסט הזה הוא פודרות לקיבוע הקונסילר מתחת לעיניים. 




כתבתי חפירה מקיפה ביותר על הנושא בפוסט הזה שבו כתבתי על הפודרות של לורה מרסייה וזו של מינרלז. עוד הזכרתי שהזמנתי מאייהרב את הפודרה לקיבוע של חברת e.l.f. לצערי ההזמנה שלי אבדה אי שם במעמקי דואר ישראל ונמצאה לאחר 5(!) חודשים תמימים. לאחר שניסיתי אותה כמה פעמים אני יכולה לקבוע ש(לפחות בשבילי) היא פשוט מוצר חסר תועלת - היא מלאה בנצנצים זוהרים שנותנים מראה מוזר מאוד לאיזור שמתחת לעיניים, מה שלא ברור בעליל שכן כי מי רוצה להיראות כאילו שפכו עליו גליטר רק מתחת לעיניים?

לכן אני ממליצה בחום על הפודרה של לורה מרסייה. נכון היא קצת יקרה אבל היא לחלוטין שווה את המראה והמרגש הנעיצים ביותר שהיא יוצרת על העור, וכמובן מונעת (ככל הניתן) הצטברות של חומר בקמטוטים העדינים שיש לכולנו מתחת לעיניים :).

מצאתי גם כמה סרטונים נחמדים על פריימרים שנראה לי שיעניינו גם אתכן:
 


והגענו לסוף!!!
תודה רבה רבה לכל מי ששרדה את החפירה הענקית הזו.
הפוסט הזה היה בתכנון קרוב לשנה (אם לא יותר) ועד שהגעתי לכתוב אותו,
הצטרפו הרבה חברים חדשים לאוסף שלי שלא רציתי להשאירם מחוצה לו :).

מקווה שנהניתם, ושלא התשתי אתכם יתר על המידה.
אשמח לשמוע מכן - האם ניסיתן את אחד הפריימרים שבפוסט?
מה הפריימר האהוב עליכן?

4 תגובות:

  1. פוסט מעולה, תודה על השיתוף!
    הפודרה של רימל באמת אחת המעולות שניסיתי (אמנם לא ניסיתי הרבה, אבל התרשמתי מספיק כדי להישאר איתה) ודוקא עכשיו אני מנסה את הפריימר של לוריאל מסדרת Skin Perfection, מקוה שהוא יעמוד בהבטחות :)

    השבמחק
  2. פוסט מעולה!!! :)

    השבמחק
  3. הגעתי לסוף! :P את בלוט ומינרלז אני גם מאוד אוהבת. לאורה מרסייה אצלי ברשימה, אולי אחרי שאסיים את המינרלז? מבחינת הפריימרים ניסיתי גם את רובם אבל כולם פחות או יותר אצלי באותו מעמד. ממליצה גם לנסות את אלו של מאק עם גוונים ומקדמי הגנה

    השבמחק
  4. פוסט מקיף ומלא מידע, תודה!
    הפודרה של רימל- אני כבר בשלישית!
    אני כן אוהבת את הפודרה לקונסילר של אלף, אבל רשמתי לפני על לורה מרסייה.
    הבן זוג בחו"ל, אבקש את מוצרי אססנס.

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...