יום רביעי, 3 באפריל 2013

היה שלום חבר יקר או - תחליפים ל-Google Reader!

אז לאחרונה הודיעה גוגל שהחל מחודש יולי 2013 Google Reader יפסיק את פעליותו. כשקיבלתי את ההודעה קראתי אותה כמה וכמה פעמים כדי לוודא שקראתי נכון... ואחרי ההלם הראשוני ניגשתי למשימה השנואה עלי - למצוא תחליף ראוי לשירות שאני אוהבת!


Google Reader הינו האתר שדרכו אני מתעדכנת בכל הבלוגים וערוצי היוטיוב שאני עוקבת אחריהם (וכפי שאתן בוודאי מנחשות, יש לא מעט כאלה). לפני Google Reader השתמשתי באתר שנקרא Bloglines ואחרי שהוא סוג של נסגר עברתי לשירות של גוגל. לקח לי די הרבה זמן להתרגל אליו וללמוד את הדרך שתהיה לי הכי נוחה להשתמש בו.
כל אתר/בלוג/ערוץ יוטיוב חדש שגיליתי התווסף לתיקייה שייעדתי לסוגו, וכך עקבתי אחר הפרסומים החדשים של הבלוגריות האהובות עלי (וגם כמה אתרי חדשות זניחים...). אחת האופציות הכי שימושיות הייתה האופציה להשאיר פוסטים במצב של ״לא נקרא״ כדי לחזור אליהם במועד מאוחר יותר, כמו גם האפשרות לסדר את התיקיות בסדר שאני בחרתי ולא לפי אלפבית למשל.
בזמן שעבר מאז שגיליתי שגוגל מתעדים לסגור את האתר, התחלתי לבדוק חלופות. קראתי על 3 אתרים שונים - Bloglovin, The Old Reader ו-Feedly. היו גם אתרים נוספים שניסיתי, אבל חסרה להם האופצייה לייבא את רשימת הבלוגים של גוגל אז ויתרתי עליהם.
ב-Bloglovin נתקלתי די מזמן ולמרות שרשמתי את עצמי ואת הבלוג אליו, לא ממש התחברתי אליו. 



מה שהכי ביאס אותי הוא שכשמייבאים את האתרים מגוגל, הם לא מסודרים בתיקיות שהיו בהן קודם אלא הם מופיעים ברשימה ארוכה ורציפה (באורך הגלות במקרה שלי...). אני חושבת שזה אתר שמתאים יותר לגילוי של בלוגים חדשים מאשר למעקב אחרי בלוגים אהובים.


רשימה חלקית של הבלוגים והאתרים שאני (מנסה) לעקוב אחריהם...
The Old Reader דומה מאוד לגוגל רידר (ועוד יותר ל-Bloglines) ומאפשר כאמור ייבוא של רשימת האתרים של גוגל (בתהליך ארוך במיוחד). אבל הצרה פה היא שהוא לא מציג עברית מימין לשמאל ובכך עיוות כל פוסט שניסיתי לקרוא...



אי לכך ובהתאם לזאת, המנצח מבחינתי הוא בהחלט Feedly - הוא מציג פוסטים בצורה נכונה, מאפשר חלוקה לתיקיות וסידור של הרשימות במגוון דרכים שונות. ניתן להציג את הפוסטרים בכמה צורות: ברשימה, כמו מגזין, בצורה מצומצמת או מלאה.



 

אחת הדרכים שבהם השתמשתי בגוגל רידר היא כסוג של ״מנקה מוח״ - מכירות את הבלוגים האלו שמפרסמות פוסטים בכל יום, לפעמים כמה פעמים ביום? (כמו טמפטליה או Beautezine למשל) אז אחת הדרכים האהובות עלי לקרוא אותם הייתה פשוט לגלול ולהסתכל בתמונות היפות, ובכך לנקות קצת את רשימת הקריאה הארוכה שלי. בהתחלה לא מצאתי את האופציה הזו ב-Feedly, עד שניסיתי את פורמט הפוסטים המלאים שבו בכל פעם שגוללים את הפוסט הוא מסומן כ-״נקרא״, ולא מופיע יותר ברשימה.
אחרי שמצאתי את הדרך שבה אני רגילה לקרוא פוסטים, התפניתי לגלות את האופציות הנוספות שיש באתר והמצב האהוב החדש שלי הוא המגזין, שמסודר לפי הפוסטים החדשים ביותר ובכך הוציא אותי מהשגרה שנכנסתי אליה בגוגל רידר, שם הבלוגים היו מסודרים לפי סדר שקבעתי לפני מלא זמן, והיו הרבה מהם שכלל לא הגעתי אליהם כי היו בתחתית הרשימה...



סך הכל, אחרי שהתגברתי על הבאסה הראשונית (שונאת שינויים שכמותי), גיליתי דרך חדשה ומעניינת יותר לקרוא/לצפות באתרים החביבים עלי!


מה איתכן? איך אתן מתעדכנות באתרים החביבים עליכם?
ניסיתן אתרים נוספים?

9 תגובות:

  1. אני משתמשת בבלוגלובין ומאוד נהנית. יש דרך ליצור תיקיות. כשמוסיפים בלוג, הוא נוצן אופציה להוסיף לתיקייה קיימת או ליצור אחת חדשה.

    השבמחק
  2. תודה מור! האם יש אפשרות להעביר בלוגים לתיקיות כשהם כבר קיימים?

    השבמחק
  3. רגע אז הם מבטלים את גוגל רידר? לא את גוגל פרנד קונקט? כי אני לדוגמה עוקבת בצורה הזאת אחרי הבלוגים וקוראת אותם בבלוגר

    השבמחק
  4. אני לא בטוחה לגבי הפרנד קונקט, אבל הרידר בטוח יפסיק לעבוד החל מיולי...

    השבמחק
  5. שמעתי על זה אבל בנתיים אני מקווה שהגוגל פרנד קונטקט לא קשור וימשיך לפעול, אני קוראת מבלוגר כמו מרינה. אבל בזמן האחרון אני מנסה לפתח יחסים גם עם בלוג-לאבינ', לא יודעת אם זה הולך כ"כ...
    תודה על כל האינפורמציה

    השבמחק
  6. הולכת לחפש את התחליף המתאים עבורי.
    תודה על הפוסט!

    השבמחק
  7. ..תודה על הפוסט המצוין! אני גם כמו מרינה ותמר קוראת דרך בלוגר ומקווה שלא יבטלו גם אותו
    ובכל מקרה אבדוק גם את פידלי שבאמת הכי נשמע לי.

    השבמחק
  8. גם אני גיליתי את פידלי לאחרונה וממש נהנית, הממשק שלו באופן כללי די מזכיר לי את גוגל רידר והפלוס הוא אכן בפרישה המהממת של הפוסטים (ובכלל באפשרות לבחור אופן הצגה שלהם)

    השבמחק
  9. האמת שאני לא משתמשת באף אחד מהשירותים הללו. אני מאוד מיושנת ופשוט שמה את הבלוגים האהובים עלי ברשימת מועדפים. מה שכן, יש לך רשימה ארוכה ומפוארת (כיף אדיר למצוא גם את עצמי שם) וכמה מהבלוגים שם אני כלל לא מכירה... אלך לשוטט בהם!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...