יום שבת, 6 ביולי 2013

I ♥ AMSTERDAM!

אחרי כמה וכמה (וכמה!) שנים שבהן לא הייתי בחו"ל, סופסוף יצא בחלקי לטוס לסופשבוע ארוך והיעד שנבחר היה - אמסטרדם!
תחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם //
קולנוע טושינסקי  //  חזית בניין מגניבה  // מגדל שעון מעניין  //
עוד חזיתות בניינים שתפסו את עיני...

מבחינתי היו שלושה היילייטים לטיול - המוזיאונים, השווקים וכמובן חנויות הקוסמטיקה!
הייתי בשלושה מוזיאונים ואני חייבת לציין שלמרות שלפני הטיול חשבתי שאהנה יותר מהמוזיאון המרכזי - ה-Rijksmuseumמוזיאון ואן גוך הפתיע אותי והיה בהחלט המועדף עלי! ההצגה של כל כך הרבה יצירות של אותו אמן באותו מקום נותנות סקירה מאוד מקיפה והופכות את הביקור למעניין במיוחד. ב-Rijksmuseum יש המון המון (אבל המון) יצירות של אמנים שונים ומתקופות שונות, כך שקצת קשה לאוהבי אומנות להעמיק ולקבל תמונה שלמה של כל אמן, מה שקצת ביאס אותי האמת...


מוזיאון ה-Rijksmuseum  //
מוזיאון סטיידליק  //  פסל מעניין מחוץ למוזיאון סטיידליק  // חזית מוזיאון ה-Rijksmuseum  //
אולם הקונצרטים Concertgebouw  //  התור מחוץ למוזיאון ואן גוך
טעימות ממוזיאון ה-Rijksmuseum

בית אנה פרנק  //  פסל של אנה פרנק  //
התור המטורף מחוץ לבית אנה פרנק //
הכנסייה הישנה של אמסטרדם De Oude Kerk

המוזיאון השלישי שביקרתי בו היה בית רמברנדט, שהוא בעצם שיחזור של הבית שבו גר האמן ההולנדי המפורסם אי אז במאה ה-17. זה מעניין לראות איך חיו אז ומה הייתה שגרת החיים של אמנים דאז, אבל בהחלט לא ביקור חובה לטעמי. בנוסף ביקרנו גם בבית הכנסת הפורטוגזי הגדול שהוא בית כנסת מאוד עתיק ומפואר במיוחד, קצת דומה ל"כנסייה הישנה" של אמסטרדם שגם בה ביקרנו.
בית הכנסת הפורטוגזי של אמסטרדם

שוק הפרחים היה פשוט יפייפה, מלא בצמחים ועציצים ופרחים מסוגי שונים שפשוט עשו חשק לקחת את כולם הביתה,ובסופו אפילו יש סטראבאקס לאוהבי הז'אנר :).
שוק הפרחים הצף - Bloemenmarkt  //  
קקטוסים בצורות שונות  //  טוליפים ממשי  //  מסתבר שבשוק הפרחים מוכרים גם גבינות  //
אי אפשר שלא לצלם את הנעליים ההולנדיות  //  עוד פרחים - הפעם ממשי ועץ :)

שוק אלברט קוייף (Albert Cuyp Market) לא במקרה נחשב לשוק המרכזי של אמסטרדם - אפשר להשיג בו פחות או יותר הכל: מנעליים ובגדים עד לבדים יפיפיים, גבינות מיוחדות, לחמים, פירות וירקות, דגים למיניהם (ממש גן עדן לאוכלי שרימפס והרינג!). בכיכר של השוק יש גם מסעדת בייגלים מעולה בשם Bagels & Beans כמו גם סניפים של כמה מרשתות הדראגסטור :).
שוק אלברט קוייף Albert Cuyp  //
הרבה פרחים, ירקות ופירות וקוסמטיקה :)
שוק אלברט קוייף Albert Cuyp  //
גבינות, שוקולדים, פירות ים ודגים  //
קישוטים למיניהם לבית, תכשיטים ו-וופלים טעימים ביותר!
שוק אלברט קוייף Albert Cuyp  //
מאכלים עולמיים, לחם, עוד מסקרות זולות, כיסויים לפלאפונים, נעליים, בדים וכפתורים!


מכיוון שזה לא בלוג אוכל, אני אמליץ רק על מסעדה נוספת אחת: קפה דה קלוס - זה מעין בר/פאב שמגיש את מרק הבצל הצרפתי הטעים ביותר שאכלתי מעולם! וגם הספריבס לא רעות בכלל :).


בתור מכורת קניות אמיתית המחקר הראשוני שעשיתי כלל בעיקר נבירה בכל מיני פוסטים מבלוגים בארץ ובחו"ל שמזכירים אפילו במקצת אילו חנויות קוסמטיקה או אילו מותגים נמכרים בעיר המדהימה הזו. אחר כך התפניתי לברר מה עוד עושים שם מלבד שופינג :).
השיטוטים שלי גילו לי בעיקר את רשתות הדראגסטור הקיימות באמסטרדם - Etos, Kruidvat, DA ו-Hema Beauty, כמו גם את רשת Douglas שבה ניתן למצוא מותגים יוקרתיים.
בזמן שהותי באמסטרדם הגעתי למספר תובנות:
לא לקנות מוצרי דראגסטור שניתן להשיג בארץ. רק לסבר את האוזן - מסקרות של לוריאל או של מייבלין עולות באמסטרדם בערך 17 יורו, ולא ראיתי מבצעים עליהם כמו שיש בארץ. המקום היחיד שבו ראיתי מסקרות במחיר הגיוני פחות או יותר (9 יורו) היה באחד השווקים, אבל לא היה נראה לי לעניין לקנות מסקרה שעמדה בחוץ (למרות שאין שם כל כך הרבה שמש כמו בארץ). גם מוצרי מקס פקטור נמכרים בטווח המחירים הזה, ולדעתי באינטרנט ניתן למצוא את המוצרים במחירים הגיוניים יותר, וגם אני זוכרת ששמעתי שהם עתידים להגיע לארץ ...
רבלון ופופה ראיתי רק בסניף DA אחד (ברחוב Leidsestraat 74) ו- NYX ראיתי רק בסניף Douglas שב-Kalverstraat 71 ולא ממש במחירים הגיוניים (ה-Jumbo Pencils עולים בערך 5.5 יורו...). המותגים שהכי שווה לקנות הם Essence ו-Catrice, עליהם יש מבצעים והם גם זולים מאוד מלכתחילה!
למותג-GOSH היה מבצע ב- Kruidvat ששם היה 30% הנחה על כל המגוון (הייתי צריכה לשאול את המוכרת על מה המבצע מכיוון שכל השילוטים הפנימיים הם רק בהולנדית :). בורז'ואה מצאתי רק בחנויות-Etos אבל בהשוואה לארץ (למחירי המבצע בארץ) המחירים די יקרים (הסטיינים החדשים עלו 8 יורו למשל). יש לבורז'ואה כמה מוצרים חדשים שיגיעו גם אלינו בקרוב לדעתי - סמקי קרם, ברונזר קרם (שנראה ממש כמו מוס שוקולד אבל נוזלי הרבה יותר), והשוס הגדול - אייליינר ג'ל שבשילוט רשום שהוא עמיד ל-48 שעות!
חנות חביבה נוספת היא HEMA Beauty שסניף יחיד שלה מצאתי ברחוב Kalverstraat 208. זו בעצם רשת של מינימרקטים שלה גם סניפים שמוקדשים למוצרי קוסמטיקה במחירים נוחים במיוחד. כדאי לדגום בעיקר את מוצרי הצבע שלהם (צלליות, אייליינרים וכו'). לא כל כך התפעלתי מהקונסילר שקניתי...
ב-Douglas המוכרת החביבה סיפרה לי שעל כל קנייה מעל 50 יורו באותה חנות באותו יום, אפשר בשדה התעופה לקבל חזרה את המע"מ (שבאמסטרדם עומד על 10% כמדומני), אז אם מתכננים קנייה של כמה מוצרי יוקרה כדאי לתכנן אותה מראש באותו סניף (עדיף הסניף ב-Kalverstraat שכן הוא הכי גדול ויש בו הכי הרבה מותגים, כולל - בנפיט, ברברי, מאק, בובי בראון, אסתי לאודר, קליניק וכו'). ונוסף לכך, היא גם נתנה לי דוגמית מסקרה של לנקום במתנה!
את מוצרי Laura Mercier ניתן להשיג רק בבוטיקים של חברת Skins, שלהם כמה סניפים באמסטרדם. אני גיליתי במקרה את אחד הסניפים בזמן שחזרתי מאינגלוט - עמדתי ברחוב Van Baerleastraat וחיפשתי את תחנת ה-Tram שתביא אותי לחנות שלהם ברחוב Runstratt, כשבמקרה הרמתי את עיניי וקלטתי את הלוגו שלהם על חלונות הבניין שמולי! מסתבר שהסניף השני שלהם ממוקם באותו רחוב של חנות הדגל של אינגלוט!
דוכן בנפיט ב-Douglas  //  דוכני אסתי לאודר וברברי גם ב-Douglas  // דוכני קוסמטיקה בשוק Albert Cuyp  //  מדגם קטן של החנויות שבהן ביקרתי  //  סטנד של מוצרים מוקטנים ב-Kruidvat  //  כמה סוגים שונים של מוצרי צמר גפן צריך? מסתבר שהמון...  //  אותה מסקרה של לוריאל - בדראגסטור עולה 17 יורו ושני מטר משם בשוק 9 יורו!  //  
עוד מסקרות של לוריאל ומברשות שדומות מאוד לאלו של קרליין שראיתי ב-Backstage (רק במחיר משולש בערך)  //  סטנדים של חברות קוסמטיקה בדראגסטור  //  מוצרים חדשים של בורז'ואה - ליפסטיינים, סמקי קרם ואייליינר ג'ל!

החנות היחידה שדי איכזבה אותי היא דווקא הכלבו הגדול De Bijenkorf, שנמצא בכיכר המרכזית של העיר, כיכר Dam. למרות שהיצע הקוסמטיקה שם היה די גדול, והכל מוצרי יוקרה, המחירים גבוהים במיוחד ולא מצאתי שם אף מותג שלא נמכר בארץ במחירים שפויים קצת יותר (במבצעים כמובן).
החנות האחרונה שבה ביקרתי היא Back Stage. זוהי חנות איפור מקצועי לכל דבר, ויש בה מותגים כמו: Ben Nye, Makeup Studio, Beauty Blender ו-Kryolan. המחירים מאוד יקרים (לשם השוואה - ה-Beauty Blender עולה בחנות 22.5 יורו, לעומת 20 דולר בארה"ב או פחות מ-20 יורו ב-Beautybay.com), אבל זו חנות מקסימה שממש כיף לבקר בה! (ולמי שמתעניין, מעבר לכביש יש חנות תחפושות חמודה וזולה במיוחד!).
רשימת חנויות נוספת אפשר למצוא פה.

ואחרי כל ההקדמה הזו, להלן הסיבה שכולכן פה - השלל שלי :)


צלליות בצורות שונות  //  כל השלל כולו  //
קונסילרים  //  מסקרות  //
לקים  //  כל השאר...

הביקור שלי באמסטרדם היה קצת קצר אבל מאוד מאוד כייפי ומעניין. אני חושבת שזו עיר מגוונת ומקסימה וכל אחד יכול למצוא בה משהו שיתאים לו!


מכיוון שקניתי די הרבה דברים, אשמח לשמוע מכן -
איזה מוצרים מעניינים אתכן במיוחד ממה שקניתי?
על אילו מהם הייתן רוצות לקרוא סקירות?
שתפו בתגובות!

15 תגובות:

  1. פוסט מצוין, אני טס לאמסטרדם עטד שבוע ואהבתי את אופן סידור וריכוז התמונות שמאפשר להנות מהן ועדיין לקרוא בלי חוויה מייגעת של מעבר על עשרות תמונות ברצף.
    תודה!

    השבמחק
  2. איזה כיף =) עכשיו קוב יידע לאיפה ללכת לקנות לי מתנות ;-)
    אשמח לקרוא סקירה על המוצרים הכי מוצלחים לדעתך מהקניה

    השבמחק
  3. האיפור והלקים כמובן!

    השבמחק
  4. איזה כיף, אוהבת את אמסטרדם. תתחדשי על הכל!
    ואני כמובן רוצה סקירות של הכל........... :)

    השבמחק
  5. האמת שהפוסט שלך חידד את המחשבה שלי שכמה שאנחנו מתלוננות על המחירים הגבוהים בארץ , בנסיעות לאירופה אני שמה לב תמיד שהמחירים שם היסטרים יחסית לכאן , ושם אין מבצעים. אני חוששת שהמקום היחיד שהמחירים בו הוגנים זה אמריקה.

    השבמחק
  6. את לגמרי צודקת לצערי...
    אולי נארגן נסיעת בלוגריות לניו יורק? :)

    השבמחק
  7. אמסטרדם מהממת!
    וזה הפידבק שאני מקבלת מכולן - סקירות של הכל :)

    השבמחק
  8. איזה כיף לך!!!
    שמחתי לקרוא שהתמונות עברו בצורה ברורה, אחרי שבחרתי טיפה ממעל 450 התמונות שצילמתי :)
    תעשה חיים ותראה את השלל!

    השבמחק
  9. תודה מותק!
    אני תמיד שמחה לדרדר בנות אחרות לקניות איפוריות :)

    השבמחק
  10. איזה טיול מהנה!!
    עוד לא ביקרתי באמסטרדם, ורשמתי לפניי את עצותייך (גיליתי שלרוב מוזיאון אחד או שניים מספיקים עבורי)
    שוק הפרחים מקסים! וקלטתי את הגבינות שצילמת... יאמי~
    הרכישות שלך שוות ביותר!

    השבמחק
  11. פוסט צבעוני וכייפי!! הייתי באמסטרדם לפני שנים...אם אחזור לשם שוב בהחלט אשים לב לעוד כל מיני מקומות שציינת כאן. מחכה לסקירות על המוצרים שרכשת! תתחדשי על הכל :)

    השבמחק
  12. תודה רבה מותק ואכן שוק הפרחים צבעוני, מעניין וכייפי ביותר!
    ואם את אוהבת גבינות - אל תתפתי לחנויות שבמרכז העיר, הן סתם יקרות והגבינות שקונים בשווקים (עדיף אלברט קוייף) הרבה יותר זולות ואיכותיות באותה מידה! וכמובן טעימות גם באותה מידה...

    השבמחק
  13. תודה רבה מותק!
    שמחתי לעזור לנסיעה וכמובן לביזבוזים העתידיים שלך :)

    השבמחק
  14. איך פספסתי את הפוסט הזה שלך? מוזר.
    מוזיאון ואן גוך הכי מרשים מסכימה, אך התור שהיה לנו בחוץ עד הכניסה מאוד הרגיז. שוק הפרחים ממש רומנטי, היינו באוקטובר סתקופת הסתיו והאוירה היתה מאוד נעימה אך די קר בערב. אשר לקניות, גילית שמוצרי יוקרה אין מה לקנות באירופה ותוצרת אמריקאית תמיד לא תהיה משתלמת לקניה כמו שבארה"ב לא משתלם לקנות תוצרת אירופאית אלא רק תוצרת מקומית (במיוחד הרגשתי את ההבדל באסתי לאודר וקליניק - שרכשתי המון וגם קיבתי מתנות שוות ביותר)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...