יום חמישי, 28 באפריל 2016

New York, New York - My NYC Adventure!

ניו יורק - כל כך הרבה מסתתר בשם הפשוט הזה. הייתי שם פעמיים בחיי והרצון לחזור מעולם לא דעך...
היה לי המזל לטייל לשם שוב לאחרונה ורציתי לחלוק עמכם מעט מרשמיי (והמון תמונות כמובן!)

הטיול הזה בעצם נולד לפני שנה ומשהו, כשהתחלתי לראות כל מיני וולוגים של בנות שהלכו לתערוכת IMATS בניו יורק. למי שלא מכיר, IMATS זה בעצם קיצור ל-International Makeup Artists Trade Show והיא בעצם תערוכת איפור גדולה שמתרחשת כמה פעמים בשנה בכל מיני ערים בעולם, כמו למשל - סידני, לוס אנג'לס, לונדון וכמובן ניו יורק.
כשהתחלתי בכלל לחשוב על נסיעה לתערוכה, תכננתי לנסוע לבד מהסיבה הפשוטה שהסביבה הקרובה שלי לא ממש מתעניינת באיפור כמוני ונראה לי יותר הגיוני לנסוע עם עצמי ולא "לגרור" חברה או את אחת מבנות המשפחה שלי לטיול שלא יהיה לטעמה. כבדרך אגב, שיתפתי במחשבות שלי את מור המהממת מהבלוג  mor-e-beauty באחד מהביקורים שלה בארץ, והיא עודדה אותי ואמרה - "אם זה קורה - אני באה!". אחרי שפרסמתי בפייסבוק שקניתי כרטיס לתערוכה, אינה המקסימה, הלא היא מיס גליטרס, הרימה אלי טלפון ואמרה גם היא שהיא רוצה להצטרף, ואז ממש כמה שבועות לפני הנסיעה מכרה נוספת שלי מאחת הקבוצות בפייסבוק (היי טניוש :) הצטרפה גם היא ונהיינו רביעיית מכורות איפור :).

אתן כבר יכולות להבין שהטיול הזה היה מאוד ייחודי מבחינתי - זו פעם ראשונה שנסעתי לחופשה עם אנשים שלא ממש הכרתי לעומק - לא חברים קרובים או משפחה, אלא מכרות שהכרתי בעיקר וירטואלית, ומה שהתחיל כסוג של הימור, התפתח לכדי הרפתקאה מדהימה!

אני בנאדם שמאוד אוהב לתכנן, אני נהנית מחיפוש מידע על נושאים שמעניינים אותי ואוהבת לבנות מסלולי טיולים כשאני טסה לחו"ל. מילת המפתח שלי בנסיעות הללו היא "מיקסום", כלומר לנצל כל רגע ורגע כדי להספיק כמה שיותר, אבל גם ליהנות בדרך כמובן :).
ישבתי ואספתי המלצות אינספור מבלוגים, ספרים, אתרי טיולים ועוד ועוד ובניתי לנו תוכנית עבודה ומפה מלאת כל טוב!

כל מי שהראיתי לו את המפה נבהל וחשב שאני אשכרה מתכננת להגיע לכל המקומות הללו בשמונת הימים של הטיול, אבל בשבילי זה היה יותר מקרא של העיר, כדי שאדע באיזורים שנגיע אליהם מה יש לעשות, מה יש לאכול והכי חשוב - איפה יש ספורה!

למקרה ששאלתן את עצמכן, ישנם 16 סניפים של ספורה במנהטן,
ואני חושבת שביקרנו לפחות בעשרה מהם!
מכיוון שכולנו מכורות איפור גאות, זה פשוט היה חלק מהאג'נדה של הטיול - רואים ספורה אז נכנסים :).
שוב, משהו שלא ממש הייתי יכולה לעשות אם הייתי נוסעת עם אנשים אחרים...

ספורה היא המכה של כל אוהב איפור כלשהוא, ולהכנס לכל חנות זה כמו להכנס לחנות ממתקים. למי שתוהה למה נכנסנו לכל כך הרבה סניפים אספר שהמלאי שונה בכל אחד ואחד מהם - בכל חנות מצאנו מותגים טיפה שונים, מוצר שלא היה בסניף אחד נמצא באחר ועוד. בנוסף, ספורה מציעה תוכנית נאמנות נפלאה שבה ככל שצוברים נקודות ניתן לקבל איתן כל מיני מוצרים מוקטנים וקיטים למיניהם שגם איתם המלאי משתנה בין הסניפים.
עוד משהו שגילינו הוא ששווה גם להכנס לסניפי ספורה שנמצאים בתוך חנויות JC Penney שפזורות בעיר. לרוב הטסטרים שם פחות משומשים, יש מלאי גדול ואין הרבה אנשים :).

בנוסף לספורה, ביקרנו גם בחנויות נוספות שבהן ניתן למצוא מותגים שלא נמכרים שם כמו למשל:
Tony Moly, Bed Bath & Beyond (שהחנות שלהם הייתה ממש ליד המלון שלנו), ביקרנו בחנות שלמה של ELF, בניו ג'רזי מצאנו גם סניפים של KIKO ושל KOHL'S (שם יש מוצרים של theBalm למשל) וגולת הכותרת הייתה אמורה להיות חנות ULTA שבשבילה נסענו כל הדרך לקווינס, מה שכן היה שווה כי מצאנו את IT COSMETICS למשל ועוד מותגים, אבל החנות עצמה לא הייתה משהו ובפעם הבאה
(ובהחלט תהיה פעם הבאה!) נראה לי שאנסה את החנות בניו ג'רזי :).
אגב, גם ב-ULTA יש תוכנית נאמנות דומה לזו של ספורה רק ששם מרוויחים פחות נקודות על סכומי הקניות אבל הם מתרגמים לכסף של ממש שניתן להשתמש בו לקניות הבאות!

ואם כבר דיברנו על איפור, נעבור קצת לסיבה שבשלה בעצם הגענו לניו יורק והיא תערוכת IMATS.
אני חושבת שעשיתי לעצמי הרבה הייפ על התערוכה הזו במרוצת השנים ולכן מן הנמנע שקצת התאכזבתי כשהגעתי לשם.
אולי זה השפע הגדול שיש בעיר עצמה ובכל סניף של ספורה או דראגסטור שנכנסנו אליו, אולי העובדה שהייתה הנחה של 15% בספורה בשבוע שהיינו שהיטתה את הכף לטובתה כי ההנחות בתערוכה לא היו גדולות במיוחד (לפחות על המותגים שאני רציתי לקנות), אבל הייתי בתערוכה 4 שעות בערך וממש הרגשתי שמיציתי אותה. ממש לא חשבתי שזה יקרה ולראייה אף קניתי כרטיסים לתערוכה מראש ליומיים כשבפועל ביקרתי בה רק יום אחד...
מעבר לתור האדיר שהיה בכניסה (לקח לי כמעט שעה רק להיכנס פנימה) היו כמה וכמה מותגים שהתורים אליהם היו כה עצומים שלא ממש רציתי לחכות בהם - התור של מורפי למשל השתרך לאורך חצי מהביתן כולו לדעתי ולא חשבתי שלעמוד את כולו רק כדי לראות על מה המהומה יהיה ניצול טוב של הזמן שלי. ניסיתי לעמוד בתור ל-Dose of Colors אבל משום מה החליטו לפזר את סוף התור 5 דקות אחרי שנעמדתי בו אז החלטתי שזה סימן שאני לא צריכה לחכות בעיקר כי שוב, ההנחות לא היו משמעותיות בכלל.

גולת הכותרת מבחינתי הייתה פאנל חמוד של שעה עם ליסה אלדריג' המדהימה
שאחר כך אפילו חתמה לי על הספר שלה!
בנוסף, מאוד נהניתי מהדוכן של HAKUHODO שממש חיכיתי למשש כבר את המברשות שלהם,
וכמו כן שמחתי במיוחד שהצלחתי לקנות את פלטת ה-Holy Grail של Violet Voss
ואפילו לא הייתי צריכה לעמוד בתור!

הזכרתי קודם את הדראגסטורים ואני חייבת לציין שדי הופתעתי בנוגע אליהם - משום מה, בעיקר בגלל צפייה מרובה ביוטיוב, הייתי תחת הרושם שהמחירים שם מאוד זולים, אבל כמעט כל קנייה שלי באחד מהם (ואני מתכוונת לחנויות CVS, Duane Reade, Walgreens וכו') הסתכמה בשורה תחתונה מכובדת למדי. אומנם די התחרעתי וקניתי לא מעט (בלשון המעטה) אבל משום מה ציפיתי להנחות טובות יותר. כמובן שהכל יחסי ואם משווים את המחירים למחירים בארץ (לפני ואחרי מבצעים) כמובן שכל מה שקניתי יצא יותר זול, אבל האמת היא שבעיקר התמקדתי במותגים שאין להשיג בארץ בכלל אז זה פחות רלוונטי.

בנוסף, שווה להזכיר את עניין מס הקנייה - בארה"ב מקובל להציג מחירים ללא מס הקנייה, כשהוא מתווסף רק במעמד התשלום והוא שונה בכל מדינה ומדינה. בניו יורק המס עומד על קרוב ל-9% מה שמייקר כל קנייה שהיא, אז שווה לחשוב על זה. להשוואה, בניו ג'רזי למשל המס הוא בערך 3%...

משהו כייפי אחר שעשינו שקשור גם הוא לאיפור היה ביקור בחנות הקטנטנה של BITE BEAUTY בסוהו. במסגרת המחקר שלי גיליתי שיש למותג חנות בוטיק בניו יורק שבה ניתן ליצור שפתונים מותאמים אישית, וכמובן שזה עניין אותי מאוד אז כמה שבועות לפני הטיול התקשרתי לחנות וקבעתי לנו פגישה קבוצתית בחנות.
הגענו לחנות ומיד הסתנוורתי מהפיגמנטים היפייפיים שהיו על השולחנות! המאפרת הנחמדה שאלה אותי לאיזה כיוון אני מכוונת - גוון יומיומי או בולט יותר, איזה גימור וכו', ולאחר מכן התחילה בתהליך הערבוב כדי למצוא בול את הגוון שאני רציתי וממש יכולתי לשבת שם כל היום - זה כל כך כיף!
יצרנו ביחד כמה גוונים, שאת כל אחד מהם ניסיתי על השפתיים שלי (כמובן עם אפליקטור חד פעמי ואחרי שנתנו לי להשתמש בפילינג לשפתיים ומסיכת ההזנה של המותג). לבסוף בחרתי שני גוונים ואז התחיל תהליך הייצור עצמו - המאפרת לקחה מארון הפיגמנטים את אלו שהיא השתמשה בהם כדי ליצור את הדוגמאות הראשוניות, עיבדה אותם עם החומר שבעצם קובע את המרקם הסופי של השפתונים
(במקרה שלי בחרתי במרקם סמי מאט) ועקרונית אמורים להוסיף גם תמצית ניחוח בשלב הזה אבל אני בחרתי לוותר עליה :).
לאחר מכן, מעבירית את התערובת למיקרו כדי להמיס אותה ולחבר את כל המרכיבים, ואז בודקים שהיא תואמת למה שיצרנו בהתחלה. בשלב הבא התערובת הנוזלית נשפכת למיכלי מתכת קרים בצורת השפתון עצמו ומושמת על משטח קר במיוחד עד להתייצבות. זה לוקח 5-10 דקת בערך ואז השפתונים מוכנסים לאריזה עצמה (שגם היא ניתנת לבחירה מכמה עיצובים שונים) וסיימנו!

למי שתהתה, יצירת שפתון אחד עולה 38$ ואם רוצים שניים מאותו גוון אז המחיר הוא 60$. אני יצרתי שני גוונים ולמזלי אחת הבנות התלהבה מאחד הגוונים שלי אז יצא לי קצת יותר זול כי לקחנו שניים ממנו :).

כפי שכבר כתבתי, ממש אהבתי את כל התהליך כולו ויכולתי אשכרה לשבת שם כל היום כולו :).
אני מאוד ממליצה לבקר בחנות הזו לכל מי שאוהבת איפור ושמעניין אותה לראות קצת ממאחורי הקלעים
של יצירת מוצרי איפור...
בנוסף, החנות נמצאת באיזור מקסים מלא חנויות נוספות ובוטיקים מהממים אז בכלל שווה ביקור.

בנוסף לשיטוטים בעיר, הזמנו מראש שני סיורים שהיו כיפיים ולטעמי תרמו רבות לטיול שלנו.
סיור אחד היה במוזיאון המטרופוליטן, שהיה אמור להיות סיור אקספרס של שעתיים בלבד אבל התארך לכמעט שלוש וחצי שעות כי המדריך הנחמד קצת נסחף אבל בצורה טובה לטעמי. בניגוד למה שאנחנו עשינו, הייתי ממליצה לקבוע סיורים כאלה לתחילת הטיול ולא לסופו שכן בשלב הזה הרגליים שלי היו כבר הרוסות ולא ממש הצלחתי למצות את הביקור כמו שרציתי, אבל לא נורא - תמיד יש את הפעם הבאה!
הסיור שאנחנו לקחנו היה דרך חברת Walks of New York שמציעה כמה וכמה סיורים ברחבי העיר.

סיור מקסים נוסף עשינו בסנטרל פארק. בילינו שעתיים תמימות בפארק, עם מדריך נחמד מאוד (אם כי קצת קולני כמו הרבה ניו יורקרים שפגשנו :). ביקרנו בכמה מהמונומנטים שנמצאים בפארק כמו למשל פסל עליסה בארץ הפלאות או זה של הנס כריסטיאן הנדרסון, וכל וסיור היה שזור באנקדוטות מעניינות על הפארק
ועל ניו יורק בכלל.
את הסיור הזמנו דרך Free Tours by Foot וכפי שמשתמע מהשם, הוא היה חינמי ובסוף הסיור פשוט נותנים למדריך את הסכום שנראה לכם שהוא היה שווה.

בניו יורק ישנם אינספור מקומות לבקר ומונומנטים לראות, אבל יש לי אזהרה אחת -
המנעו מ-Top of the Rock. בגלל שבטיולים קודמים ביקרתי ב-Empire State Building רציתי הפעם לבקר בתצפית שונה על העיר ולכן בחרתי בזו.
Big Mistake. Huge.
התור מוזר ולא הגיוני, קונים כרטיסים לשעה מסויימת ואז מתחילה מסכת תורים ארוכה ומייגעת, שמשום מה כוללת רבע שעה של סרטוני פרסומת לרשת NBC (שהיא בעלת הבניין בעצם), הכל היה סביר אם התצפית הייתה שווה את זה, אבל לצערי אני ממש לא נהניתי שם. לא היה ניתן לצלם כמעט כי הכל מחופה זכוכיות (בניגוד ל-Empire State שם יש פשוט מעקות גבוהים יותר) יש צפיפות מטורפת של אנשים ליד כל מקטע ואפילו לרדת למטה יש תור מטורף!
בקיצור, דלגו...
ניו יורק יפה אף יותר בלילה ואחד הדברים הכיפיים שיצא לי לעשות בטיול הזה שאני לא זוכרת מטיולים קודמים היה לבקר ב-Times Square בלילה. פשוט מחזה מרהיב!
למי שתהה, לא בילינו את כל הביקור בספורה (למרות מה שיעיד חשבון הבנק שלי)
אלא בנוסף ביקרנו גם בהרבה איזורים שונים של העיר וגם בטיילת ה-High Line,
בצ'לסי מרקט (שהיה עמוס לעייפה אז לא ממש נשארנו בו כל כך),

בתחנת Grand Central וגם באיזור ההנצחה שבנו באיזור שבו היו מגדלי התאומים.
מבחינת האוכל, להלן מקבץ מייצג של המאכלים שהיוו את רוב הדיאטה שלי בשבוע הזה:
יש מגוון כל כך אדיר של מסעדות, בתי קפה וקונדיטוריות בעיר שזה פשוט מסחרר!
בנוסף למוזיאון המטרופוליטן ביקרנו גם במוזיאון ה-MOMA,
(רואים שאני אוהבת את האומנות של דגה?)
גם לראשונה ביקרתי גם במוזיאון הטבע בעיר,
וביום שנסענו לקווינס הצלחתי לדחוס גם ביקור בגנים הבוטניים בברוקלין!
בעונה שהיינו לא היו פריחות רבות, אבל כל העיר הייתה רצופה בטוליפים (צבעוניים),
שהיו ממש בכל מקום, לא רק בגן הבוטני, אפילו באדניות ברחובות!
מקבץ סלפי מתבקש :)
בתמונה המרכזית אגב ניתן לראות את כמות החבילות שחיכתה לנו במלון כשהגענו.
מסתבר שממש כיף להזמין מספורה ומכל מיני מותגים אחרים כשלא צריך להשתמש בחברת שילוח!
אתן בוודאי תוהות מה קניתי בטיול... אז קניתי הרבה. בעצם, קניתי ה מ ו ן (אבל ממש המון!) איפור.
בגלל הכמות הנכבדה, נראה לי שהכי הגיוני יהיה לעשות כמה סרטונים שיהיו מחולקים לנושאים, למשל סרטון על הפלטות שקניתי, או על מוצרי השפתיים וכו'.
בינתיים אשאיר אתכן עם הטיזר הבא:

(סורי על האיכות. הסרטון צולם בפלאפון, שעות קצרות אחרי שנחתתי בארץ :)

עדכון - עלו שני הסרטונים הראשונים:
פלטות הצלליות שקניתי -

שאר מוצרי איפור עיניים ומברשות איפור -

ועד כאן להיום!
מקווה שנהניתן מהפוסט, ושנתתי לכן קצת רעיונות אם אתן מתכננות נסיעה לניו יורק :).
אם יש לכן שאלות, או אם אתן רוצות המלצות נוספות - שלחו לי הודעה!

ולמי שלא הספיקו התמונות בפוסט, העליתי לדף הפייסבוק שלי אלבום תמונות שלם...