יום שלישי, 19 בפברואר 2013

ארנבונים, איפור ומה שביניהם...

התמונות מפה
כבר הרבה שנים שנושא הניסויים מטריד אותי, פחות או יותר מאז שגיליתי שלוריאל ודאב, שתי חברות שהמוצרים שלהן קיבלו מקום של קבע באמבטיה שלי, מצהירות שהן מנסות את מוצריהן על בעלי חיים. אני לא אכנס לעניין הטכני, אבל יש לחברת PETA אתר מאוד מפורט ובו רשימות שונות של חברות שכן מנסות, כאלו שלא וכאלו שמנסות לעשות שינויים בנושא (אתר נוסף עם רשימה טובה ניתן למצוא פה). המשבר הגדול בכל הקשור למוצרי איפור וניסויים הגיע בשנה שעברה (או לפחות הגיע אלי בשנה שעברה...) כאשר התברר שכל חברה שמשווקת את מוצריה בסין מחוייבת על פי החוק הסיני לנסות את המוצרים (או החומרים שמהם מורכבים המוצרים) על בעלי חיים על מנת קבל רשות למכור אותם שם (פוסטים מצויינים בנושא ניתן למצוא אצל יעל יעקבי פה ופה). משמעות הדבר היא שהרבה חברות ששנים היו ב-"רשימה הלבנה" של PETA עברו בעצם ל-"רשימה השחורה" (חברות שכוללות את מאק, בובי בראון, קליניק וכל חברה שנמצאת בקונצרן אסתי לאודר למשל).

באופן אישי, אף פעם לא הצלחתי להבין את כל התירוצים שחברות הענק הללו נתנו כדי לתת לגיטימציה לניסויים הללו. לפי ראות עיני אין שום הצדקה לניסויים של שמפו וסבון רחצה על חיות חסרי ישע, ואם יש משהו שאולי עלול להזיק לאנשים פשוט כדאי להמנע ממנו וזהו. כשהדבר מגיע למוצרי איפור שהם בגדר רשות ולא חובה נושא הניסויים בלתי נחוץ אף יותר בעיניי, מכיוון שיש הרבה מאוד חברות שלא מנסות את מוצריהן על בעלי חיים. 
לצערי, הבחירות האיפוריות האישיות שלי נעשות לפי הגחמות האנוכיות שלי בדרך כלל ולא על פי המצפון שלי. אין לי תירוץ לזה ואני רק יכולה להגיד שבניגוד לעבר, היום אני משתדלת כמה שיותר לעשות בחירות נכונות ועם מודעות למה שאני צורכת. כך לדוגמא החלפתי בחודש האחרון את שני מוצרי האמבטיה העיקריים שלי ועברתי להשתמש במוצרים חדשים - במקום תחליב הרחצה של דאב התחלתי להשתמש בזה של חברת קרמה הישראלית ובגזרת השמפו התחלתי להשתמש בשמפו מסדרת Keratin Intense של חברת נטורל פורמולה, גם היא חברה ישראלית. שני המוצרים איכותיים בעיניי ולא פחותים כלל ממקבילתם הבעייתית בעיניי. גם את הדיאודורנט של דאב זנחתי לאחר התנסות חיובית מאוד עם דיאודורנט "נושם+" של קרליין. עכשיו רק נשאר למצוא תחליף ראוי לצבעי השיער של לוריאל...

התמונות מפהמפה ומפה
היום מתפרסמים פוסטים בכמה וכמה בלוגים שמוקדשים לנושא הניסויים בבעלי חיים, בפרט לנושא מוצרי איפור שלא מנוסים. לפרוייקט (שהתחילו לובה, מרים ומאיה) קוראים "יום חופש לארנבונים", וכחלק ממנו אני רוצה לחלוק איתכן שני מותגי איפור שאני אוהבת והן אינן מנסות את מוצריהן על בעלי חיים!


על חברת אינגלוט כתבתי הרבה (מאוד!) בבלוג אז לא אחפור פה יותר מדי, רק אומר שהצלליות שלהם מצויינות בעיניי ואפילו קיבלתי לידי פלטה נוספת רק השבוע (ותודה לאבא שאפילו במלטה מצליח למצוא לי את הדברים שאני אוהבת!). אני מתכננת להתנסות בעוד מהמוצרים שלהם בעצמי, אבל חייבת לציין ששמעתי רק דברים טובים על כולם. בעיקר אני מתעניינת באייליינרים שלהם ובעפרונות הצלליות אבל גם הסמקים והמסקרות הצבעוניות קוראים בשמי :).

מכיוון שכאמור האהבה הגדולה שלי באיפור הינה צלליות, חברת Wet & Wild היא הבחירה הטובה ביותר בעיניי למוצרים איכותיים, לא יקרים ושלא נוסו על בעלי חיים. לחברה יש כמה וכמה סוגים שונים של פלטות - שלישיות, שמיניות ושישיות (שאני די בטוחה שיצאו מהמגוון אבל עדיין ניתן להשיג אותן באתרים השונים). 

כבר כתבתי פוסטים בעבר על חלק מהפלטות שברשותי (פה, פה ופה למשל) והחלטתי בפוסט הזה להראות לכן את כל הפלטות שיש לי וגם שני מראות קצת יותר מיוחדים שיצרתי איתן.




למעלה מימין לשמאל:
Comfort Zone, Sweet As Candy, Knock On Wood, Silent Treatment, I'm Getting Sunburned
למטה מימין לשמאל:
Lust, I Dream of Greenie, Dancing in the Clouds, Spoiled Brat
הצלליות של Wet&Wild מוצלחות במיוחד בעיניי, בפרט בגלל המרקם הקרמי, עומק הצבע והפיגמנט המרשים שלהם. תו המחיר שלהן נמוך (לפחות בארה"ב) והן אפילו די נגישות לאלו מאיתנו שמזמינות מוצרי איפור באינטרנט. לחלק מהצלליות יש קצת נשורת (Fallout) כשמניחים אותן, אבל מצאתי שזה אלמנט די פתיר ולא משמעותי בעיניי (אני פשוט טופחת את המברשת הצללית בפלטה כדי "להחזיר" את האבקה העודפת לאריזה). שימו לב שצלליות מאט אין הרבה פה ורוב המרקמים הם שימריים או פרוסטיים. יש למותג גם פלטה שלמה רק במרקם מאט אבל לצערי לא עלה בידי להשיג אותה עדיין...
מכיוון שעל פלטת ה-Comfort Zone כתבתי פוסט מקיף, נעבור לפלטה הבאה בתור - Lust.



זו הפלטה הראשונה שראיתי של המותג (לדעתי באחד הסרטונים של קורה, הלוא היא VintageOrTacky ביוטיוב) ובהיותי חובבת סגולים ידועה, ממש התלהבתי ממנה ולצערי הפסיקו לייצר אותה (ואת אחיותיה השישיות). יש בה שישה גוונים - ורוד בהיר, לבן קרמי, סגול חמים וקצת מג'נטי, כסוף כחלחל, סגול כהה וחום כהה. גווני הכסף והחום הינם שימריים והשאר במרקם מאט וחלק מהגוונים האלה גם נחשבים לדיופים לצלליות של מאק (להלן פוסט שמראה השוואות שלהם).



 I'm Getting Sunburned



זו הפלטה עם הפיגמנט המוצלח ביותר בעיניי - כל שלושת הצלליות נמרחות היטב ומטשטשות מעולה. הגוון העליון הוא ורוד בהיר אבל בוהק ושימרי, מתחתיו גוון חום עם ניצנוץ מוזהב והאחרון הוא גוון זהב חם ועשיר.

Silent Treatment


זו הפלטה הכי יומיומית בעיניי והגוונים שלה כוללים - גוון אפרסקי מוזהב, גוון חום כהה עם קצת נצנוץ וגוון טאופ מקסים (שמשווים אותו הרבה ל-Satin Taupe של מאק). אמילי נואל (emilynoel83 ביוטיוב) פרסמה סרטון מעולה עם השלישייה הזו - פה.

Knock On Wood


מאוד התלהבתי מהפלטה הזו כשהזמנתי אותה, אבל היא לא כל כך שימושית בעיניי. בעוד שעם שאר הפלטות ניתן ליצור מראה פחות או יותר שלם רק איתן (אולי בהוספה של צללית אחת חיצונית), איתה נדמה לי שהגוונים לא מספיק קונטרסטיים. הגוון העליון הוא ורוד קצת מלוכלך, אחריו גוון חום זהוב והגוון התחתון הוא מעין נחושת אדמדמה ושימרית. אולי אני צריכה לתת לה צ'אנס נוסף...



Sweet As Candy


זו פלטה שתהיה יומיומית להרבה בנות לדעתי. בעוד ש-Silent Treatment מאפשרת ליצור מראה קצת יותד מודגש, Sweet As Candy נותנת מראה פשוט ולביש ביותר. הגוון העליון הוא לבן קרמי ופרוסטי, אחריו גוון חום בהיר ואחרון הוא גוון ורוד חם עם שימר.



Spoiled Brat


זו אחת מהאהובות עלי - לא מצאתי בשום מקום (אולי רק באינגלוט) ורוד מג'נטה כל כך פיגמנטי! בנוסף למג'נטה, יש פה גוון כסוף ועשיר גם הוא בפיגמנט וגוון שחור שלצערי לא ממש מתקבל על העור בצורה המנצנצת שבה הוא נראה באריזה...

Dancing in the Clouds


בפלטה הזו נמצאים שני הגוונים האהובים עלי מהמותג כמו גם הגוון הכי פחות אהוב עלי. שני הגוונים הקיצוניים - הפיוטר העליון והנחושת התחתון, מהממים לדעתי ועובדים מצויין על העין. לצערי הגוון הסגול הקר שנראה כל כך יפה בפלטה, מתקבל בצורה שקופה ביותר על העין...


I Dream of Greenie


זו אחת הפלטות הפחות שמישות מאילו שיש לי, אבל איזו איכות! כל הגוונים בעלי פיגמנט מרשים מאוד ומתקבלים על העין בדיוק כפי שהם נראים באריזה.


והנה שני מראות שיצרתי עם חלק מהפלטות:



במראה הזה השתמשתי בפלטות: Spoiled Brat, I'm Getting Sunburned ו-I Dream of Greenie (להיילייט)

ובמראה הזה השתמשתי בפלטות: Spoiled Brat, Dancing in the Clouds ו-Sweet As Candy

את הפלטות של Wet & Wild (כמו גם מוצרים אחרים שלהם) ניתן להשיג בשני אתרים עיקריים: nonpareilboutiquebeautyjoint וכמובן באיביי.


עוד חברות שכתבתי עליהן בבלוג והן לא עושות ניסויים: Gaya, Real Techniques, קרליין, ג'ייד, ביוטיקר, Urban Decay, NYX, BourjoisPhysician's Formula


מקווה שנהניתן מהפוסט ושהצלחתי קצת להעביר את המסר על נושא ניסויים בבעלי חיים. 


למי מכן שרוצה למצוא מותגים נוספים שלא מנסים את מוצריהן על בעלי חיים, אני ממליצה לקרוא פוסטים נוספים בנושא של בלוגריות שמשתתפות גם הן ביום הפוסטים הזה (אני אעדכן במהלך היום את הפוסט עם השמות של כולן):
Fashion Tails, רוקמת החלומותTheFashionKittyCatfashionablydisco, שקר החן והבל היופי, טל פלג, פיצית, שרונהhebrewgirlygirlthe-funny-bunny5shekel, מי הזיז את הפצירה שליallmyhobbiesshlomitmpmona


3 תגובות:

  1. המראה השני מעלף! יש לי 4 פלטות בינתיים אבל אני לא מרגישה לרוץ ולקנות עוד - לא בגלל האיכות שמצוינת אלא האריזה שמעצבנת אותי ולפעמים קשה לפתיחה

    השבמחק
  2. פוסט צבעוני ומקסים!
    לא ידעתי שגם wet and wild לא מנסים. אין לי שום מוצר שלהם כרגע..
    גם אני בדומה למרינה חושבת שהלוק השני מדהים!

    השבמחק
  3. זה כ"כ מאכזב לגלות כל פעם שחברה שאת אוהבת עוברת לרשימה השחורה... בהתחלה זה היה לוריאל ודאב, שגם אצלי דיירי קבע בשידת האיפור, ולאחרונה -רבלון.
    הצבעוניות שהצגת כאן מדהימה, במיוחד הפלטות של אינגלוט והצלליות של וואט אנד ווילד.
    השילוב עם הורוד מקסים עלייך!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...