יום שבת, 8 בנובמבר 2014

Eyeshadow Palettes I Regret Buying!

מעבר לעובדה שמוצר האיפור האהוב עלי הן צלליות, הדבר שאני הכי אוהבת לקנות הן פלטות צלליות. יש לי לא מעט כאלו, ועדיין בכל פעם שיוצאת אחת חדשה העיניים שלי מזדגגות ואני חומדת אותה לעצמי. מכיוון שפלטות מרובות צלליות הן מוצר יחסית יקר, אני משתדלת מאוד לעשות מחקר די מקיף לפני קנייה, כולל קריאה בבלוגים מחו"ל, צפייה בסרטוני יוטיוב ומעקב אחרי דילים משתלמים. למרות זאת, במהלך התקופה האחרונה יצא שקניתי כמה פלטות שלאחר תקופת התנסות איתן החלטתי שאני פשוט מתחרטת על הקנייה שלהן...

נתחיל דווקא עם הפלטה הכי זולה בחבורה - פלטת Floral Values של Wet n' Wild.



יש לי לא מעט (שלא לומר הרבה) פלטות של המותג הזה (אפשר לראות את כולן בפוסט הזה) ולמרות שלא כולן פיגמנטיות מאוד, ויש כמה בעייתיות, אף אחת מהן לא גרועה כמו הפלטה הזו! הגוונים נראים כל כך יפים ונדמה שישתלבו בצורה הרמונית אחד עם השני, אבל הרוויה שלהם פשוט לא קיימת - הן פשוט גיריות, חסרות פיגמנט, לא מטשטשות כהלכה ובנוסף לכל זה, גם יש להן נשורת (Fallout) נוראית. החלק היחיד שלא מבאס בכל זה הוא שלא שילמתי עליה יותר מדי...


אני מאמינה שכל מי שקוראת את הבלוג שלי יודעת על החיבה העמוקה שאני רוכשת לאחיות Pixiwoo. המותג שהקימו Real Techniques, מייצר חלק מהמברשות האהובות עלי והשימושיות באוסף שלי. לכן היה לי די ברור כשהן הוציאו שתי פלטות משולבות שאקנה לפחות אחת מהן :)
הפללטה שאני קניתי נקראית Night Owl Makeupkit, והיא כוללת 4 צלליות, אייליינר קרם, סומק, היילייטר קרמי ו-2 גלוסים.
נתחיל מהטוב - הגלוס האדום משגע והסומק נחמד. זהו. פה נגמר החלק החיובי.
האייליינר פשוט גרוע - כשניסיתי לעשות איתו קו אייליינר באחת הפעמים, פשוט התייאשתי באמצע ועברתי למוצר אחר. הוא לא קרמי מספיק ולכן אי אפשר לשרטט איתו קו רציף. בנוסף, אין בו שום מרכיב עמיד והוא נמרח עם כל מגע קטנטן, גם שעות אחרי ההנחה. הדרך היחידה שלטעמי ניתן להשתמש בו היא כבסיס קרמי, אבל זו ממש לא האופצייה המועדפת עלי.
הגלוס השני בפלטה סתמי למדי, כמו גם ההיילייטר שפשוט בלתי נראה על העור שלי. 
כשעשיתי את הסווצ'ים לא שמתי לב למשהו יוצא דופן בצלליות:


אבל כשניסיתי אותן על העיניים ציפתה לי אכזבה - הגוון שהכי סיקרן אותי וזה שבגללו קניתי את הפלטה הוא הגוון הסגול, אבל לצערי הוא רחוק מהסטנדרטים שאני רגילה אליהם - אין בו (או בשאר הצלליות) טיפה של רכות, הרוויה שלו לא מספקת בעיניי וכשניסיתי להניח אותו בקפל העין ולטשטש, הוא פשוט סירב להטשטש כמו שצריך, מה שיצר מראה לא חלק ורחוק מיפה לטעמי. 
גם שאר הצלליות לא עשו לי את זה ולמרות שהן טיפה יותר פיגמנטיות (במיוחד הצללית הבהירה ביותר) הן לא מצילות את הפלטה מבחינתי. הצלחתי ליצור איתן כמה מראות, אבל הייתי חייבת להשתמש בבסיסים צבעוניים על מנת להוציא את המראות שרציתי, שכן בלעדיהם, ממש לא אהבתי את התוצאה.


להגיד שציפיתי ליותר זה ה-understatement של השנה בעיניי. בתור יוטיובריות ומאפרות מקצועיות, שחשופות לכל כך הרבה מוצרים שונים, ממותגים שונים ובטווחי מחירים מגוונים, חשבתי שדווקא Pixiwoo יעשו עבודה טובה יותר.
בעיניי השילוב של מוצרי אבקה עם קרם הוא לא פרקטי. אני מבינה שהרצון לשלב 5 מוצרים שונים בפלטה אחת מכוון לכך שזו תהיה פלטה לנסיעות, אבל הפלטה עבה מדי בכדי להיות שימושית בקטע הזה ולא ברור למה צריך את כל העובי הזה שכן אין פה כל כך הרבה גרמים של מוצר. בנוסף, בחלק העליון של הפלטה יש סטריפ שקוף שממש לא נראה שיהיה עמיד בנסיעות שכן הוא רך מאוד ולא קשיח מספיק (אני מדמיינת מצב שבו אייליינר נתקע בו בטעות בתיק ומחורר את הניילון הזה ואת המוצרים שמתחתיו. Not cool...).
בשבילי הגוונים בפלטה הם גם סוג של פספוס, שכן מגוון המראות שניתן ליצור עם הצלליות מוגבל מאוד, אבל זה כנראה יותר בעיה שלי מאשר בעיה עם הפלטה, שכן אני רגילה לפלטות גדולות יותר שמכילות כמות גדולה יותר של צלליות ולכן שימושיות יותר לטעמי.

את הפלטה הבאה חמדתי די הרבה זמן, והיא פלטת In The Moment של חברת Stila.


על פניו, זו נראית יופי של פלטה ובדיוק אחת שאני אוהב - יש בה גוונים נייטרלים, ברונזה, Rose Gold וגם גוונים סגולים שהם הגוונים שהכי מתאימים לי. גם כאן הסווצ'ים נראו מבטיחים:


לצערי כשהתחלתי להשתמש בה גיליתי שמראה לחוד והנחה לחוד - הרגשתי שאני ממש צריכה להלחם עם הצלליות כדי להשיג את עומק הצבע שרציתי. כל המראות נראו דלוחים, חסרי פיגמנט כאלה, ממש לא מה שאני אוהבת. בשבילי הצלליות צריכות לעבוד בשבילי ולא להיפך - אם אני צריכה לבזבז 5 דקות רק בלהניח את הצללית על העפעף (וגם אז לא להגיע לגוון הרצוי, כלומר זה שנראה בפלטה) אז זו ממש לא פלטה בשבילי.
הכי איכזב אותי הגוון הסגול (השלישי משמאל בסווצ'ים) שבעיקר בגללו קניתי את הפלטה, והיה הכי בעייתי מכולם - גירי, קשה ובעל פיגמנט חלש מאוד. גם פה הרגשתי שהדרך היחידה להשיג את המראות שאני אוהבת היא להניח מתחת לצלליות בסיסים צבעוניים, אבל למי יש זמן לזה בכל פעם?!

ועכשיו לאכזבה הגדולה מכולן - פלטת Naturally Pretty Vol 1 Matte Luxe Transforming Eye Shadow Palette של חברת IT Cosmetics.


נתחיל מהאריזה - זו האריזה הכי מכוערת שראיתי אי פעם. שום דבר בה לא מובן לי - הצבע היכנעאי, הבחירה בבד המוזר הזה, הכיתוב בזהב. לא. פשוט לא.

המצב בפנים משתפר קמעה, למרות שהזהב עדיין נותן מראה מתאמץ ומעט זול לפלטה בעיניי. יש כאן 15 צלליות, וכולן חוץ מאחת במרקם מאט, או לפחות זה מה שטוענים בחברה. בפועל מצאתי שלחלק מהן יש ברק כלשהו והן לא מאט לחלוטין. זה לא ממש מפריע לי, אבל מי שחשבה שזו פלטה שכולה צלליות מאט אולי קצת תתאכזב.
יש בפלטה מעין ״טריק״ - אחת הצלליות גדולה יותר מהשאר ושמה Transforming Pearl. היא בעצם אמורה לקחת את צלליות המאט האחרות וכשהיא מונחת עליהן לשנות אותן ממרקם מאט למרקם שימרי יותר. שוב, בפועל המצב שונה - התוצאה מהערבוב הזה היא מעין הוספה של נצנצים גרוסים דק על הגוון עצמו אבל במחיר של עומק הצבע:


בימין הגוון Mocha בהנחה רגילה ובשמאל עם ה-Transforming Pearl מעליו. אפשר לראות שהצבע נחלש קצת ונראה בהיר הרבה יותר. 



כשאני מסתכלת על הסווצ'ים, הגוונים עצמם נראים די מגוונים ולמרות שהם נשארים כולם בסקאלת הנייטרלים נראה שהם יהיו יפים מאוד ויצרו מראות מעניינים. לצערי בפועל זה לא כל כך קורה - באופן מפתיע קצת, רוב המראות שניתן לייצר מהשילובים של הצלליות נראים פחות או יותר אותו דבר, ואני חושבת שהסיבה לכך היא בגלל שאין בפלטה גווני קיצון - כל הגוונים הם באותה רמה של כהות/בהירות (מלבד השחור כמובן), משמע שאין ביניהם קונטרסט ולכן המראות שנוצרים קצת ״שטוחים״ למראה ולכן (לטעמי לפחות) לא יפים מספיק/מוצלחים ברמה שאני אוהבת.


בכל פעם שהשתמשתי בה הרגשתי שאני חייבת להוסיף לה גוון שימרי כלשהו מפלטות אחרות, מה שהופך אותה לפחות שימושית בעיניי. ב-IT Cosmetics הוציאו לאחרונה פלטה נוספת במתכונת דומה, ולמרות שהם שינו את האריזה למשהו קצת נחמד יותר, והגוון הגדול נראה הרבה יותר שימושי, החלטתי (בעקבות צפייה בכמה סרטונים שלא ממש התלהבו ממנה) שאני אוותר על הניסיון...


אז אלו האכזבות שלי לאחרונה.
האם ניסיתן את אחת מהפלטות שאכזבו אותי? מה חשבתן עליהן?
מה הפלטה שהכי איכזבה אתכן?
אשמח לשמוע מכן בתגובות!

15 תגובות:

  1. שימושי ביותר! אדע להתרחק

    השבמחק
  2. פוסט מעולה! תודה על הסקירה המפורטת, אחרת אולי הייתי מתפתה לרכוש. הפלטות של ריל טכניקס סיקרנו אותי מאוד כשיצאו ואכן נוצר רושם שמדובר בעוד הצלחה של המותג ועכשיו אני ממש שמחה שהתעקבתי עם הקניה הזאת. גם הפלטה של IT עושה רעש ברשת, אבל מסכימה איתך לגבי העיצוב שלה, מיושן משהו.

    השבמחק
  3. לא מהמוצרים האהובים עליי ובטח לא אלה שאני קונה בתדירות, אבל טוב לדעת ממה להתרחק!

    השבמחק
  4. דווקא הפלטה של IT נראת טוב אבל אני לא מחובבות צלליות מאט לגמרי אלא משתמשת בכל לוק באחת או שתיים בלבד.

    השבמחק
  5. שירו'ש פוסט מדהים אני דווקא אוהבת מאוד את פלטת של IT Cosmetics
    אבל כל 1 ודעתו אבל הסכמתי איתך בדברים אחרים והחכמתי....
    לימור

    השבמחק
  6. תודה רבה מותק! כל כך סיקרנו אותי הפלטות של RT שלא חיכיתי אפילו לביקורות עליהן. אם הייתי מחכה קצת הייתי רואה שאף אחד לא מדבר עליהן כמעט ויש לזה סיבה. העיצוב של IT מפתיע בשיעמום שלו, שכן שאר המוצרים שלהם די חדשניים מבחינת המוצר עצמו, וגם העיצוב שלהם סבבה ושונה מאוד מהפלטה. הפלטה החדשה שלהם לא הכי יפה, אבל לפחות לא נראית מיושנת כמו הפלטה הראשונה.

    השבמחק
  7. זו בדיוק הבעיה שלי עם הפלטה הזו - לוק שלם שמורכב מצלליות מאט יוצא משעמם מאוד, וגם הגוונים נראים סבבה אבל על העיניים הם לא ״מופרדים״ ויוצרים מישמש חסר ייחוד...

    השבמחק
  8. תודה רבה לימור! אני יודעת שיש לא מעט שמאוד אהבו את הפלטה של IT Cosmetics, ואת בהחלט צודקת שזו העדפה אישית ביותר :). שמחה שאהבת!

    השבמחק
  9. ממש מבאס שזה ככה! פלטות שלמות להתאכזב מהם...
    למזלי אני מאוד מרוצה מהנייקד ומהניו טיוד... והרבתי לי ממאק פאלטה לבד... ואין לי חוצמזה עוד פאלטות ;)

    השבמחק
  10. איזה מבאס!
    באופן כללי יש המון בעיות בפלטות, החל מזה שאת לא בוחרת את כל הצבעים בעצמך וכלה בזה שהרבה פעמים אין להן טסטרים בחנויות...
    תודה על המידע השימושי! :-)

    השבמחק
  11. יכנעאית... את אדירה! הפלטות פחות.
    חסכת לי כסף, כיוון שרציתי את הפלטה של סטילה ואת הפלטה של IT.

    השבמחק
  12. תודה מותק :)
    את בהחלט יכולה לוותר על שתיהן לטעמי. הפלטת שוקולד החדשה שלך שווה הרבה יותר משתיהן!

    השבמחק
  13. תודה רבה, שמחתי לעזור! אני דווקא אוהבת את עניין הפלטות המוכנות מראש הללו, בעיקר בגלל התמורה מול המחיר - במחיר של פלטות הנייקד למשל (סביבות 220 ש״ח) אני יכולה לקנות 4-5 צלליות באינגלוט בארץ (אחד המותגים האהובים עלי ביותר) או 3-4 צלליות במאק (תלוי אם בקופסא או בלי), ולכן אני מעדיפה להוציא את הסכום על פלטות מוכנות שבהם אני מקבלת 10-16 צלליות פשוט כי זה הרבה יותר אפקטיבי ויוצא לי להתנסות ביותר גוונים ולעשות יותר שילובים אז אני מרגישה שההוצאה יותר שווה את זה!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...