יום שישי, 21 בנובמבר 2014

MAC HAUL - Rocky Horror Picture Show Collection!

הרבה זמן לא יצא לי להתרגש מקולקציה של מאק, אבל כשיצאה קולקציית Rocky Horror Picture Show, התלהבתי במיוחד וידעתי שחלק ממנה בוודאי ימצא דרכו לאוסף שלי!


למי שלא מכיר, The Rocky Horror Picture Show, או בעברית - "מופע הקולנוע של רוקי", הינו סרט מגניב ביותר שיצא אי אז בשנת 1975. זוהי בעצם סוג של פארודיה על סרטי אימה לטעמי, ובעוד שהסרט עצמו לא כל כך מלהיב, יש בו המון רפרנסים לסרטים ותכנים איקונים אחרים, המון התייחסות לנושאים שהיו אז (וגם היום) שנויים במחלוקת, והמון שירים מגניבים. 
לפי ויקיפדיה: "כשלעצמו, עשוי היה הסרט להחשב כפורץ דרך בהתייחסותו הכנה (גם אם קומית) אל נושאים כגון: טרנסווסטיזם, ביסקסואליות וקניבליזם. בנוסף לכך, מדגימים התסריט ועיצובו את הידע של מחבריו על תולדות הקולנוע, אף מעבר לסוגיות הקולנועיות של אימה ומדע בדיוני. מלבד ההתייחסות הברורות יותר לסרטים כגון "קינג קונג" או "פרנקנשטיין", הסרט מכיל מנעד רחב של התייחסויות לסרטים מסוגות שונות, כגון "מה נשמע, דוק?", "הקוסם מארץ עוץ" ו"ניצחון הרצון" של ריפנשטאהל, ואף ליצירות אמנות כגון הציור "אמריקן גות'יק" של גרנט ווד, "שפתיים" של הצייר הסוריאליסט האמריקאי מאן ריי, המונה ליזה, הסעודה האחרונה של לאונרדו דה וינצ'י, הפסל דוד של מיכלאנג'לו, קטע מתקרת הקפלה הסיסטינית של האחרון מצוירת על קרקעית הבריכה, וסידור באפור ושחור: אמו של האמן של ג'יימס מקניל ויסלר ועוד. איזכור הסעודה האחרונה מתייחס לאכילה הסמלית של בשרו של ישו אל מול בשר הקורבן האמיתי שנאכל בסצנת הסעודה בסרט."

בנוסף, הסרט אסף אחריו עדת מעריצים גדולה במיוחד שמתאספים בהקרנות מיוחדות שלו עד היום ומשחזרים קטעים מהסרט בזמן הצפייה (זה הרבה יותר מלהיב משזה נשמע :)

האיפור בסרט מאוד מוגזם ו-Over the top, כיאה לסרט אימה, במיוחד כזה עם צד קומי מאוד מובהק. האמת היא שהופתעתי שמאק לא הוציאו קולקצייה לסרט הזה בעבר, פשוט כי החזותיות שלו ממש מזמינה שיתוף פעולה שכזה לטעמי. אחד האלמנטים הכי מזוהים עם הסרט והאהוב עלי במיוחד הוא פוסטר השפתיים המפורסם:


זו קולקצייה יחסית גדולה ויש בה כמה וכמה מוצרים, מתוכם בחרתי לקנות 5 - פלטת הצלליות, הפודרה המפסלת הדחוסה ושלושה שפתונים.


דבר החברה: "מופע האימים של רוקי, סרט פולחן קלאסי ומחווה מוזיקלית לסרטי הקאלט והמדע בדיוני, חוגג בגדול 40 שנה בשיתוף פעולה פראי ביותר עם מאק, הכולל אוסף שערורייתי של גוונים ומוצרים שתוכננו במיוחד כדי לשחזר את מראה הדמויות האהובות עליך מהסרט. מבחר של צבע אדום גותי עמוק וסגול עז, יעניקו לשפתיים מראה בגוון מוכתם בדם, ואילו פלטת הצלליות מטילה זוהר פראי על העיניים עם גוונים מטריפים כמו רוקי!!! היכונו לגוונים שחורים עמוקים של עפרונות עיניים, מסקרה שמשתלבת היטב עם זהב, שחור ואדום של הגליטרים והפיגמנטים. הלקים ייקחו אתכם אחורה בזמן. אז בקיצור למה שלא תישארו ללילה?






פלטת Riff-Raff
פלטת Riff-Raff
את הפלטה רכשתי דרך אתר מאק האמריקאי, כשהקולקצייה יצאה שם בתחילת אוקטובר, ושלחתי לחברה שהייתה בארה"ב. רציתי לקנות שם גם את שאר המוצרים אבל הם אזלו באתר במהירות שיא! כשהייתי באיטליה חיפשתי גם שם והקולקצייה בכלל עוד לא הגיעה בתקופה שביקרתי. בגלל שחששתי שהמוצרים יאזלו גם בארץ באותה מהירות, ארבתי ועקבתי אחר אתר מאק הישראלי במשך כמה שבועות (כן, אני לגמרי מכורה!) ולבסוף הם היו זמינים לרכישה :).
אני חייבת לציין לחיוב את זמני המשלוח של מאק - ביצעתי את ההזמנה ביום שני בערב וביום רביעי על הבוקר התייצב אצלי השליח עם החבילה. כל הכבוד!



בפלטה ישנם 6 גוונים: 
Oh, Rocky!!!  - צבע בהיר מושלם בגוון שמנת
Crystal Violet - גוון סגלגל כסוף דואו כרומי
Blackberry - גוון יין מעט סגלגל במרקם מאט 
Graphic Style - גוון כסוף עם שימר סגלגל
Heavy, Black and Pendulous -  גוון אפרפר/כחול עם שימר וברק עדין
Carbon Black - שחור מאט


3 מהצלליות היו בקולקציות קודמות או קיימות בליין הקבוע ו-3 מהן חדשות. אני חייבת לציין שבפעם הראשונה שהשתמשתי בפלטה לא התעלפתי מהפיגמנט של הצלליות הללו, הן הרגישו לי טיפה קשות והייתי צריכה לעבור עם המברשת מספר רב של פעמים כדי להגיע לעומק הצבע שאני אוהבת. למרות זאת, כשהנחתי אותן מעל בסיס כלשהו (השתמשתי בעפרון צלליות שחור של פופה ועפרון בצבע גוף של לוריאל) הן היו מעולות ולא הייתה לי בעיה איתן כלל. בנוסף, מצאתי שכולן מטשטשות מצויין ולא הייתה לי שום בעיה עם גבולות חדים וכדומה, בלי קשר לבסיס. 





בחלקת השפתונים היה לי קשה מאוד לא לקנות את כולם, פשוט כי האריזה כל כך יפה לדעתי, אבל בסוף כשראיתי סווצ'ים אצל טמפטליה, החלטתי לוותר על Strange Journey, בגלל שהוא כתום מדי וידעתי שאין מצב שאני אי פעם אשתמש בו. 



האמת היא שאני ככל הנראה לא אשתמש באף אחד מהשפתונים יותר מדי, אני לא מרגישה כל כך בנוח עם גוונים חזקים שכאלה, בעיקר כי אני מאוד אוהבת עיניים מודגשות וקשה לי לעשות מראה עם עיניים חפות מאיפור. בדרך כלל, כשאני מסיימת עם איפור העיניים אני תמיד במצב של - אין מצב לצבע חזק, העיניים מודגשות מדי בשביל זה - ואז אני חוזרת לורודים/Mauves שאני רגילה אליהם, אבל אולי הגיע הזמן לשנות קצת את הרוטינה שלי :)


מימין לשמאל: Oblivion-Amplified, Frank-n-Furter-Matte, Sin-Matte
מכיוון שאני לא מאוד מיומנת בכך, אשמח לשמוע מכן:
איזה איפור עיניים אתן יוצרות עם שפתונים בוהקים?



הפודרה בעיניי היא החלק הטיפה מאכזב של הקנייה, פשוט כי ציפיתי ליותר מדי ככל הנראה. זו פודרה חצוייה שמכילה מה שאני חשבתי שהוא סוג של היילייטר בחלקה העליון וברונזר בחלקה התחתון. בפועל, שני הגוונים בהירים מדי ולא מתפקדים בצורה שאני תכננתי. על ה-Emphasize, שהיא החלק הלבן, שמעתי המון ביוטיוב, בעיקר אצל ג'קלין היל שמשתמשת בה כדי לקבע את הקונסילר שהיא מניחה מתחת לעיניים לשם הארה. כנראה שהקמטוטים שלי לא חיבבו את הפודרה הזו כי היא פשוט הדגישה אותם עד מאוד לצערי. עשיתי ניסוי קטן והנחתי אותה בצד אחד ואת הפודרה המעולה של לורה מרסייה בצד השני ואני די בטוחה שראיתי שוני לטובה לצד של לורה מרסייה, אבל זה אחד האיזורים שממש קשה לי לעשות בו השוואות משום מה, כנראה כי אין ממש פתרון לעניין הקמטוטים אז כל מה שאני אניח עליהם תמיד ידגיש אותם בצורה כזו או אחרת...
מימין Emphasize ומשמאל Bone Beige
הגוון של הברונזר הוא Bone Beige והוא דומה מאוד לברונזר החדש של ללין, אבל הרבה פחות פיגמנטי ממנו. הוא גם נראה טיפה דומה לסומק מס' 7 של קרליין אבל פחות אדום ממנו. משהו בעצם באמצע בין שניהם. מצאתי שכדי ממש ליצור איתו קונטור/הצללה ראויים, אני צריכה להעמיס כמה וכמה פעמים את המברשת ולעבור על הלחי הרבה יותר פעמים מהרגיל.
מימין לשמאל: ללין, Bone Beige וקרליין 07
















ולמראות שעשיתי עם המוצרים שקניתי מהקולקצייה:

המראה הראשון הוא יותר יומיומי בגזרת העיניים ויותר "ואמפי" בגזרת השפתיים.



השתמשתי בצללית Crystal על כל העפעף התחתון, בפינה החיצונית של העין הנחתי את Graphic Style וקצת מ-Carbon (שהפתיע אותי בפיגמנטיות שלו שכן יש לי אותו לא בפלטה שכזו וזה שיש לי הרבה פחות פיגמנטי), ואת הקפל טשטשתי עם Blackberry (עוד הפתעה שכן הייתי בטוחה שהגוון הזה, בגלל היותו מאט, יהיה קשה לטשטוש אבל הוא היה רך וחף מבעיות שכאלו!). השפתון הוא כמובן Sin :).



המראה השני הרבה יותר מודגש בגזרת העיניים - וככזה מתאים יותר לערב לטעמי.



השתמשתי ב-Long Lasting Eye Stylo של פופה בגוון שחור על העפעף עצמו. אני חושבת שזה היה מוצר בקולקצייה מוגבלת כלשהי, אבל בקולקצייה הזו, של רוקי, יש מוצר דומה שנקרא Greasepaint Stick, אז חשבתי שזה יתאים :).
מעל העפרון צלליות של פופה הנחתי על העפעף את Oh, Rocky! הסגלגלה (שנראית לעין ערוך יפה יותר כך מאשר בסווץ'!) ואת Heavy, Black and Pendulous בפינה החיצונית של העין. בקפל השתמשתי בחלק הברונזר של הפודרה (Bone Beige) והוספתי אייליינר ג'ל שאותו מרחתי וטשטשתי החוצה מאוד (מאוד!) עם Carbon.



ועל השפתיים הנחתי את Oblivion:




מקווה שנהניתן מה-Haul שלי!
הקולקציה זמינה כעת באתר של מאק, אבל חלק מהמוצרים חסרים לצערי.
לפי מה שאני יודעת, הקולקציה הגיעה כבר לסניפים מסויימים (כמו זה שבקריון בחיפה) ועתידה להגיע בשבוע הבא לאחרים (ברמת אביב אמרו שתגיע אליהם ביום ראשון).

מה חשבתן על הקולקציה? מה מהמוצרים הייתן רוצות לקנות?
אהבתן את המראות שיצרתי? ספרו לי על כך בתגובות!

8 תגובות:

  1. השפתונים!!! רוצה את כולם. פלטת הצלליות נראית פושרת. אהבתי את הלוקים!

    השבמחק
  2. קולקציה ממש מגניבה!

    השבמחק
  3. החולשה שלי זה השפתונים! ממש יפים, וכמובן גם על השפתיים!
    מעבר לזה לא התחברתי לסרט יותר מידיי, אם כי השירים בהחלט מגניבים!

    השבמחק
  4. תתחדשי - מהמם לגמרי, מה שיבא בסדרה שלעומת האריזות ה"מוטרפות" הקולקציה שמישה ולבישה. היות ואני חולה במחלת חנוכה (אלא לראותם בלבד) החלטתי להסתפק בלק כפריט אספנים למזכרת. הענין הוא שמאז....קשה לי להתאפק ומאוד מתחשק לי להשמש בו

    השבמחק
  5. הפלטה והאודמים הכהים יותר נראים לי מהממים

    השבמחק
  6. איזה יפה הכל!!! תתחדשי!! :)

    השבמחק
  7. תתחדשי!
    לאחרונה התרחקתי קצת מהקולקציות המוגבלות ובאופן כללי קונה פחות איפור כך שדילגתי גם על הקולקציה הזאת. בחרת גודיז שווים! הגוונים של השפתונים פשוט מטריפים!

    השבמחק
  8. אני מטורפת על הסרט הזה!
    הפלטה חמודה- אני אוהבת את הגוונים... אבל השפתונים! מושלמים! במיוחד סין הומפירי

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...