יום שבת, 4 ביולי 2015

הצללות והארות לפנים מלאות!

הרעיון לפוסט הזה התבשל אצלי כבר זמן מה. עניין ההארות והצללות נטחן עד דק בכל בלוג וערוץ יוטיוב ברחבי האינטרנט ולא הייתי בטוחה מה יש לי לתרום בכלל בנושא. קניתי וניסיתי יחסית הרבה מוצרים שמשמשים להארות והצללות בשנים האחרונות, ומכיוון שזה טרנד שלא נראה שהולך לשום מקום (אני בכוונה מתעלמת מעניין ה-STROBING כי הוא לגמרי לא רלוונטי לאקלים שלנו לדעתי) עניין אותי למצוא את הדרך הכי טובה לעשות הארות והצללות על עצמי ולכן המשכתי לקנות ולהתנסות בעוד ועוד מוצרים ומברשות.
הבעיה שלי הייתה בעצם כפולה:
בעניין ההארה - לא משנה איזה היילייטר הנחתי או באיזו מברשת ובאיזה מיקום התוצאות היו זהות: לא רואים כלום! וכשניסיתי לשים עוד חומר - כדור דיסקו שלום! העור שלי די בהיר ובתוספת של נקבוביות גדולות יחסית, לא הצלחתי למצוא מוצר שארגיש שעושה את העבודה ועושה שינוי טוב למראה העור שלי.
בעניין ההצללות - שוב, לא משנה במה השתמשתי ובאיזו מברשת, תמיד "ראיתי" את ההצללה על הפנים והיא תמיד נראתה לי כתמית מדי, אפילו כשטשטשתי במשך דקות ארוכות!
ואז, השתתפתי בסדנה שערכה אשלי וקסמן בקשי המהממת. החמודה הזו עשתה לי את השנה עם התגלית הבאה - לפנים מלאות לא עושים הצללות! פה נפל לי האסימון והבנתי שזו לא אני שלא יודעת מה היא עושה, זו פשוט השיטה שלא מתאימה למבנה הפנים שלי! אז ברור שהייתי לכתוב את הכל (ממש כשחזרתי מהסדנה!) כדי שאוכל לספר לכן ולחלוק איתכן את התגלית המרעישה הזו ואולי גם קצת לעזור לעוד בנות כמוני :).



הסדנה של אשלי נערכה בחנות האיפור של יוסי ביטון בתל אביב, והיה לי את העונג להיות ה"דוגמנית" שלה ולקבל ממנה איפור ערב מלא (למרות שהיה בוקר :) ובנוסף, המון המון טיפים ייעודיים למבנה הפנים שלי, מה שעד היום לא ממש יצא לי לחוות האמת. מכיוון שאני לא מאפרת ובעצם למדתי איפור מיוטיוב ומבלוגים, רוב הבנות שאותן ראיתי אונליין לא ממש נראות כמוני, והן רובן ככולן בעלות מבנה פנים רזה ולכן כל עניין ההצללות מאוד מתאים להן ומדגיש את תווי הפנים שלהן. אשלי הסבירה שלמבנה פנים רחב/מלא עדיף לא לעשות ממש הצללות (סטייל קים קרדשיאן) אלא פשוט לחמם את איזור הלחיים ולעבוד בתנועות מעגליות ועם מברשת גדולה, כך יש הדגשה של הלחיים אבל לא בצורה גסה ואין שום כתמיות!
חשוב מאוד למבנה פנים הזה לא להצליל באיזור שמתחת לעצם הלסת, בעצם איפה שיש את הסנטר "הכפול" - מראים את זה המון ביוטיוב וזה עובד יפה מאוד על מי שאין לה סנטר שני (או שלישי :) אבל למי שיש זה רק מדגיש אותו יותר ובעצם יוצר מעין קו הפרדה בין הצוואר לשאר הפנים, מה שהוא BIG NO NO באיפור כמובן!
בעניין הגוון, גם פה כדאי להשתמש במוצרים שיש להם חמימות מסויימת, אבל כזו עם תת גוון ורוד/אפרסקי ולא כתום.



הנה כמה מהמוצרים שאותם ניסיתי ושמתאימים לדעתי לקטגוריה הזו:
WARM SOUL של מאק - קיבלתי את הסומק הזה לפני לא מעט שנים, באיזה אירוע של מאק ובמשך שנים הוא ישב במגירות שלי ולא נגעתי בו בכלל, כי הרי בגלל האדמומיות וההסמקה הטבעית שלי אני לא משתמשת בסומק אז למה בכלל לנסות? ואז ניסיתי... בהנחה נכונה, הוא נותן בדיוק את המראה הטבעי והיפה שאני אוהבת. לא ממש צועק "סומק!" למרחקים אבל יש לו מספיק נוכחות בכדי שישימו לב אליו.
סומק Natural Blush 07 של קרליין - גם הוא נזנח בהתחלה בחלק במגירות שלי שאני לא ממש משתמשת בו (זה החלק של סמקים שאני מקבלת לסקירה או קונה ברגעים של הזיה שאני באמת אשתמש בהם :), אבל לאחרונה שמתי לב שאני משתמשת בו יותר ויותר והוא מתאים לי מאוד ליומיום - לא ורוד מדי ולא חום מדי, באמת תואם לשם שלו.
Chocolate Soleil של TOO FACED - זהו ברונזר פיגמנטי, אבל לא מידי, נעים מאוד לשימוש ומטשטש מעולה הודות למרקם הרך שלו. הגוון שלו יותר נוטה לגוון הצללה קלאסי, טיפה אפרפר, אבל עדיין חמים בצורה שיוצרת מראה יפה וטבעי.
NYC Smoothing Skin Bronzing Face Powder בגוון Sunny - שמעתי רבות וטובות על הברונזר הזה, בעיקר ביוטיוב אבל גם בבלוגים מהארץ. אני אוהבת להשתמש בו אבל לפעמים יש לו נטייה להיראות טיפה כתמתם עלי, אבל לא בצורה בולטת מדי.
Let's Bronze של ללין - מאוד דומה בגוון שלו ל-NYC אבל יותר ורדרד ממנו, מה שלטעמי יותר מחמיא לי. המרקם שלו נהדר והוא לא פיגמנטי יותר על המידה ולכן קל לטשטש אותו והוא לא מתקבל כתמי מדי.


מימין לשמאל: מאק, קרליין, ללין, TOO FACED, NYC
מכיוון שבאמת ניסיתי די הרבה מוצרים חשבתי שאחלוק גם כמה מוצרים שיש לי ושניסיתי אבל פחות יתאימו למבנה הפנים שלי:



ברונזרים של איל מקיאג': Waka Waka ו-Touch Me - בניגוד לברונזר של ללין למשל, עם הברונזרים החדשים של איל מקיאג' שקיבלתי לסקירה, מספיקה ממש טיפה על המברשת כי הם סופר סופר פיגמנטיים, והאמת היא שהיה לי קצת קשה לטשטש אותם, במיוחד את Touch Me שבאחת הפעמים הראשונות לקחתי קצת יותר מדי ממנו על המברשת ועבדתי קשה מאוד על מנת להגיע למצב שבו לא ראו כתם כתום ומנצנץ על הלחי שלי... המרקם שלהם סופר נעים, במיוחד זה של Waka Waka ורק מבאס שהאריזה כל כך גדולה ומסורבלת לאחסון ולא נראה לי שיש דרך לדפט אותם.
מימין לשמאל: Waka Waka, Touch Me

ברונזר פירמידה של עפרה - אחד המוצרים האהובים עלי, פחות לקונטור/חימום ויותר כפלטת צלליות (איזו הפתעה :). כתבתי עליו בהרחבה בפוסט הזה, אז אני רק אמליץ עליו שוב פה, מוצר מצויין שאני מעדיפה להשתמש בעיקר לעיניים וטיפה להארות (למרות שגם הוא די "נבלע" עלי).
E.L.F Contouring blush & bronzing cream בגוון St. Lucia - דואו קרמי של אלף שקניתי רק לשם ההתנסות. אני לא משתמשת בו הרבה שכן אני חושבת שהוא קצת פיגמנטי מדי וקשה לטשטוש. הגוונים שלו נחמדים, טיפ'לה כתומים מדי עלי, אבל עדיין שמישים בעיקר כבסיס למוצרי אבקה, ובונוס נוסף הוא המחיר הנוח ביותר שלו - 3 דולר בלבד. את שלי קניתי באייהרב אבל אני רואה שהוא לא נמצא שם עכשיו משום מה...
City Colors Contour Effects Palette - את הפלטה הזו רכשתי באיביי במחיר מצחיק של כ-38 ש"ח. קניתי אותה כי על הנייר היא נראתה דיופ מעניין לפלטה של סמאשבוקס שאותה אין לי ולכן לא יכולתי ממש להשוות. גווני ההצללה והברונזר בפלטה נחמדים, פיגמנטיים ומטשטשים בסדר. לעומת זאת, גוון ההארה הוא פשוט קטסטרופה! ניסיתי להניח אותו מתחת לעיניים כדי לקבע את הקונסילר וזו הייתה טעות קולוסלית - יובש המדבר נגלה לפני! פשוט נוראי! ניסיתי גם להניח אותו רק על עצמות הלחיים כדי להאיר שם אבל התוצאה הייתה דומה... לא שווה אפילו את ה-38 ש"ח לצערי :(
Mac Bone Beige/Emphasize Sculpt & Shape Powder - דואו נוסף והפעם של מאק. קניתי את המוצר הזה בקולקציית "מופע הקולנוע של רוקי" שהייתה (כמובן!) במהדורה מוגבלת, אבל ניתן לקנות את הפודרות בנפרד גם היום. אני חייבת להגיד שמאוד התאכזבתי מהמוצר הזה. אני שנים שומעת רק טובות על הפודרות ה"מפסלות" של מאק וגם על שני הגוונים הללו, ולצערי משהו בדחיסה שלהם באריזה פשוט עשה משהו והן פחות או יותר חסרות פיגמנט. כמות הפעמים שהייתי צריכה לחזור למוצר כדי לקחת חומר נוסף הייתה פשוט מייגעת והסיבה היחידה שלא עשיתי למוצר הזה Back2Mac היא האריזה...

מימין לשמאל: עפרה ו-E.L.F (לא מטושטש ואז מטושטש)
מימין לשמאל: City Color ומאק
 לעניין ההיילייטרים אין לי ממש מה לתרום לצערי. אני ממשיכה לחפש את המוצר שיתאים לסוג העור שלי ולמה שאני רוצה שהוא יעשה על הפנים. חשבתי לקנות את המרי לומנייזר של דה באלם, אבל משום מה נראה לי שהוא יהיה Too Much בשבילי. בסדנה אשלי השתמשה עלי באחת הצלליות של יוסי ביטון ואמרה שהיא דיופ שלה, אז אולי אני אקנה אותה במקום :). בכל אופן, כבר על הכוונת - שלישיית הפודרות של Hourglass!



בינתיים, הנה ההתרשמויות שלי מהמוצרים שכבר ניסיתי:
Becca Shimmering Skin Perfector Pressed בגוון Opal - מוצר ההארה המדובר ביותר ברשת מזה שנים. קניתי אותו בסטרוברינט והוא אכן מוצר טוב, יש לו פיגמנט, לא צריך לגרד אותו מהתבנית, הגוון יפייפה, אבל שוב, לא ממש עושה משהו על העור שלי. אני בעיקר משתמשת הו כהארה בפינות הפנימיות של העיניים.
Essence Sun Club Bronzing Highlighter - טכנית זה מעין שילוב של ברונזר והיילייטר, אבל הברונזר פה קצת כתום לי מדי אז בחרתי להתייחס אליו רק כהיילייטר. הגוון יפה, פיגמנטי והכל. העניין הוא שהחלק של ההייליטר ממוקם בצורה כזו שקצת קשה לאסוף אותו עם מברשת בצורה נקייה אז כדאי להיזהר. ושוב, כמעט בלתי נראה עלי...
Il Makiage Mineral Baked Highlighter בגוון Halo - זה המוצר עם ההארה הכי עדינה שיש לי, הוא יותר זהוב בגוון מהשניים הקודמים אבל גם בו אין לי ממש שימוש. ניסיתי להשתמש בו כצללית אבל גם זה לא ממש עבד.
MAC Cream Color Base בגוון Pearl - עוד מוצר שקיבלתי באיזשהו אירוע של מאק שהייתי בו. בניגוד לשאר ההיילייטרים שלי המוצר הזה הוא קרמי, יש לו בסווצ'ים את הפיגמנט הכי בהיר ואני חושבת שזו הסיבה שהוא פשוט משתלב עם העור שלי, לא משנה כמה ממנו אני מניחה. 


מימין לשמאל: איל מקיאג', Essence, Becca ומאק
חשבתי שאסיים את הפוסט הארוך (מאוד!) הזה עם המלצות על כמה מהמברשות החביבות עלי.



מברשות להצללות מתחלקות בעיניי לשני סוגים - זוויתיות וישרות. מבין הישרות שיש לי אני הכי מעדיפה את ה-125 של מאק, אבל היא הייתה במהדורה מוגבלת וקצת קשה להשיג אותה (ותודה לטלי שלא רצתה את שלה וכך אני זכיתי!). המברשת של E.L.F חביבה למדי, היא נעימה מאוד על העור והמחיר שלה פשוט מעולה - רק 6 דולר! לצערי היא עדיין לא הגיעה לאייהרב, אבל אני מניחה שהיא תעלה שם בקרוב.
ה-Flat Contour 301 של Real Techniques הייתה המברשת היחידה שעניינה אותי מהליין החדש של המותג - Bold Metals וקניתי אותה מהאתר ביום שבו הציעו אותה למכירה בינלאומית (מכורה כבר אמרנו נכון? :). היא נראית מהמם, הסיבים שלה רכים מאוד והיא מתנקה הכי טוב מכל מברשת בעלת סיבים לבנים שיש לי. היא עובדת בסדר בעניין ההצללה, הטשטוש איתה פחות טוב מכפי שהייתי מצפה, אבל ניחא. האם היא שווה 26 דולר? אני לא בטוחה...



הסוג השני הן מברשות זוויתיות ופה ההמלצה הגורפת שלי היא על מברשת הקונטור של אנטונים, בעיקר בגלל שהיא הכי פחות דחוסה ולכן מתאימה יותר למראה שאותו אני רוצה ליצור. מברשת ה-Sculpting של Real Techniques גם עושה את העבודה אבל היא קשיחה יותר והטשטוש איתה עובד פחות חלק לטעמי.



אבל למרות הכל, המברשת שאני הכי הרבה מושיטה את היד אליה היא דווקא זו שלא מיועדת בכלל לברונזר או לסומק והיא מברשת הפודרה של אנטונים. אני בטוחה שלרובכן היא תהיה גדולה מדי בשביל איזור הלחיים, אבל כאמור אנחנו בפוסט למבנה פנים רחב ולכזה היא פשוט מושלמת! השערות שלה גזורות בצורה מעוגלת, כזו ששטח הפנים שלה קטן מהקוטר הכללי ולכן הוא פשוט מושלם בשבילי. מברשות נוספות שהייתי ממליצה עליהן הן ה-Multi Task וה-Contour של Real Techniques, בגלל שהן קטנות יותר ולכן מדוייקות יותר.

לגבי מברשות להיילייטר אין לי ממש מה להמליץ - אני בעיקר משתמשת במברשת 4SS של אינגלוט שכן היא קטנה וממוקדת אבל גם פתוחה במידה וטובה לטשטושים. אשלי מאוד ממליצה על מברשת המניפה של יוסי ביטון ואני נוטה לסמוך עליה :).


ואם הזכרנו שוב את הסדנה, הייתי חייבת לצלם לכן את התוצאה הסופית:




מה שהכי נהניתי ממנו בכל חוויית הסדנה היה שאשלי בעצם איששה את ההרגשת הלא מקצועיות שלי
ואישרה לי את מה שחשבתי בעצמי. 
המסקנה שלי היא - תקשיבו לעצמכן
ואל תלכו שולל אחרי טרנדים!

6 תגובות:

  1. פוסט מקסים, והמוצרים נראים מסקרנים נורא!

    השבמחק
  2. פוסט מעולה! האיפור נראה מהמם :)

    השבמחק
  3. בהמשך לשורה התחתונה שלך - אני קוראת הבלוג שלך כבר כמה זמן ואת מתאפרת מקסים גם בלי סדנאות (ואפילו יותר טבעי וזורם..). בטוח שזו הרגשה פנימית שנהנת מהסדנה, אבל עשית את זה מהמם גם לפני :)

    השבמחק
  4. המון המון תודה! איזו מחמאה נהדרת :).
    הסדנה בעיקר חידדה לי המון דברים שידעתי באינטואיציה, אבל היה כיף לשמוע ממישהי מקצועית שמה שאני עושה בעצם ״נכון״ :)

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...