יום שבת, 30 במאי 2015

הדו קרב הגדול - זול מול יקר!

על הפוסט הזה התחלתי לחשוב לפני די הרבה זמן, כשראיתי בפייסבוק השוואה של כמה בלוגריות בין צללית קרם של פופה לבין צללית קרם של שאנל (ותודה לאלכס ופיצ'ה). בחנתי את האוסף שלי ומצאתי לא מעט מוצרים דומים בנקודות מחירים שונות ותהיתי ביני לבין עצמי מי מהם עדיף, וברור שהייתי חייבת לחלוק את המסקנות שלי איתכן!



אז הצללית שהתחילה את העניין שלי בפוסט הזה היא צללית קרם של פופה מסדרת VAMP מאחת הקולקציות של המותג. את שלי קניתי בהונג קונג, וממבט ראשון לא חשבתי אפילו להשוות אותה לאחת הצלליות הותיקות באוסף שלי - Illusoire של שאנל, אבל כשהסווצ'תי אותן אחת ליד השנייה, בהחלט ראיתי דימיון רב!



בנוסף לגוון, שתי הצלליות חולקות מרקם דומה וכושר עמידות די זהה בעיניי (למרות שרוב המוצרים עמידים על העיניים שלי בלי מבעיות מיוחדות). הצללית של שאנל טיפה יותר סגולה וקצת פחות חלקה מזו של פופה, בעיקר בגלל הגליטרים שבה (או אולי רק בגלל ששלי כבר בת שנתיים ומשהו...), אבל התוצאה על העין זהה מספיק לטעמי :). הצללית של פופה עלתה בארץ כ-110 ש"ח לפני הנחות (כלומר בסביבות ה-60 ש"ח אחריהן) ואילו זו של שאנל נמכרת ביותר מ-200 ש"ח אם זכרוני אינו מטעה אותי.



המנצחת: פופה!
רק חבל שהצללית לא כלולה בליין הקבוע שלהם...



כפי שבוודאי סיפרתי לכן בעבר, אני לא חובבת מייקאפים נוזליים במיוחד, אבל לשם הפוסט אחרוג ממנהגי ואדבר קצת על שניים מהמייקאפים הטובים ביותר שניסיתי - Revlon Colorstay ו-Bobbi Brown Long Wear Even Finish.




לשני המייקאפים הנ"ל יש כיסוי גבוה וכמעט מלא, עם שניהם ניתן להגיע לכיסוי מלא בבנייה של שכבות באיזורים שצריך. המרקם של הרבלון קצת יותר דליל מזה של בובי בראון, אבל זה הבדל זניח לדעתי.
ה-Colorstay עולה באיזור ה-80 ש"ח (לאחר מבצעים או בגילטי) ואילו המייקאפ של בובי בראון עולה 220 ש"ח


המנצח: רבלון!
המרקם שלו נראה יותר טבעי, לפחות על העור שלי, והמחיר בהחלט אטרקטיבי יותר
(למרות שגם איתו ניתן למצוא אלטרנטיבות זולות יותר אם קונים אונליין)



אחד המוצרים האהובים עלי באיפור הן מברשות ובפרט מברשות עיניים. בהשוואה לפוסט בחרתי דווקא את אחת המברשות שקשה יותר למצוא לך דיופ וזו ה-239 של MAC.
בחרתי להשוות אותה לשתי מברשות אחרות באוסף שלי - Real Techniques Shading Brush ומברשת ההנחה הבינונית של חברת ANTONYM.


כפי שניתן לראות התמונה, שלושת המברשות די זהות, כשזו של ANTONYM מעט גדולה יותר מהשתיים האחרות. גם היא וגם המברשת של Real Techniques עשויות שיער סינתטי בעוד שזו של MAC עשוייה משיער טבעי. ה-239 עולה 150 ש"ח, זו של ANTONYM עולה 99 ש"ח וה-Shading Brush עולה כ-6 דולר (או 21 ש"ח).

המנצחת: Real Techniques!

למרות האהבה שלי ל-239 של מאק, אני פשוט לא מוצאת היום הצדקה להוציא כל כך הרבה כסף על מברשת, מה גם שהיא עשויה כאמור משיער טבעי ואני נוטה לאחרונה להעדיף קנייה של מוצרים נטולי אכזריות :). בהשוואה בין Real Techniques ל-ANTONYM מצאתי שהאחרונה טיפה גדולה מדי להנחה ממוקדת של צלליות ולכן המברשת של Real Techniques היא הבחירה שלי, שכן אני מצליחה לעשות איתה בדיוק את אותן הפעולות כמו עם ה-239 ובתוצאות זהות לחלוטין!


על מעגלי הריסים שניסיתי כבר חפרתי לא מעט בפוסט הזה, ולכן אשאיר אתכן רק עם השורה התחתונה...

המנצח: Kevyn Aucoin!
הפתח שלו הכי מתאים לצורת העין שלי ולכן הוא הבחירה האולטימטיבית בשבילי :)


כשהתחלתי לחשוב על הפוסט הזה, שני המוצרים האלו ישר נכנסו לרשימה, זאת משום שהם בעצם עושים בדיוק את אותה הפעולה - עוזרים להסתיר כהויות באיזור שמתחת לעיניים. האפליקטורים של שני המוצרים מעניינים במיוחד, ואמורים לשמש גם להנחת החומר וגם למריחה שלו. אני לא אהבתי למרוח ולטשטש אותו בצורה הזו ולכן טשטשתי את שניהם עם האצבעות.
בגלל שאני לא סובלת מכהויות רציניות, השתמשתי בהם בעיקר כמעין פריימר לקונסילר ואהבתי את התוצאה שכן האיזור הזה הוא היחיד בפנים שלי שניתן להגדירו כיבש, אז טיפת תוספת של לחות עם גוון יכולה רק לעזור :).
במוצר של קליניק יש 10 גר' והוא עולה 200 ש"ח, בזה של גרנייה יש 7 גר' והוא עולה בסביבות 120 ש"ח (לפני מבצעים).

המנצח: גרנייה!
רק בגלל המחיר שכן כפי שאמרתי, התוצאות זהות לחלוטין בעיניי.


אחד המוצרים האלמותיים של MAC הוא ה-Fluidline, הלא הוא האייליינר ג'ל של המותג בגוון Blacktrack השחור. לפני זמן מה יצאו בלוריאל עם גרסא משלהם למוצר הזה, משהו שעד כה לא ממש היה קיים בדראגסטורים למיטב זכרוני.



ג'ל הינו הדרך החביבה עלי ליצור אייליינר. מצאתי שכך אני מצליחה לייצר את הקו האחיד והיפה ביותר בהכי פחות זמן והתעסקות. נכון שנדרשת לכך מברשת נפרדת (שדרך אגב, מגיעה עם המוצר של לוריאל), אבל הזמן המועט שלוקח לי לנקות אותה (אחרי כל שימוש אגב) לא משתווה לזמן שלוקח לי להגיע לתוצאה יפה וטובה עם כל סוג אייליינר אחר שניסיתי.
שני המוצרים הללו מגיעים באריזת זכוכית ובכמות כמעט זהה (3 גר' בזה של MAC ו-2.8 בזה של לוריאל). כאמור זה של לוריאל מגיע עם מברשת (נחמדה ולא יותר) וזה של מאק מגיע לבדו (כיאה לחברת איפור מקצועית). 
המרקם של שני המוצרים זהה, הם קרמיים בדיוק במידה הנכונה, מייצרים קו אטום במשיכה אחת ומתייבשים מספיק במהרה כדי שלא יצרו "העתקה" של האייליינר לחלק העליון של העין (מה שכמעט תמיד קורה לי עם אייליינר נוזלי :). שניהם עמידים עלי כל היום, לא מתפוררים ולא נמרחים. עם שניהם מצאתי שהגוון השחור נשמר גם הוא היטב לאורך שעות ארוכות.
האייליינר של MAC עולה 103 ש"ח ואילו זה של לוריאל לצערי לא נמכר בארץ אבל ניתן למצוא אותו אונליין ב-10 פאונד (בערך 60 ש"ח).

המנצח: לוריאל!
שוב, רק בגלל המחיר שכן כפי שאמרתי, נוחות השימוש והתוצאות זהים לטעמי.



קונסילרים נוזליים הם האהובים עלי לשימוש מתחת לעיניים ועל איזורים נבחרים בפנים. בעוד יש לי בחירות קצת שונות לאיזור שמתחת לעיניים, שני הקונסילרים הללו - Wake Me Up Concealer של רימל וה-Mineralized Concealer של מאק, הם האהובים עלי להסתרת אדמומיות ולהאחדה של עור הפנים (אני בעצם משתמשת בהם כמו מייקאפ, אבל בצורה נקודתית יותר). אני לפעמים משתמשת גם בהם לאיזור שמתחת לעיניים, בעיקר בימים של עצלות בהם לא מתחשק לי להשתמש בשני קונסילרים נפרדים בבוקר :).


כפי שניתן לראות, הגוונים של שני הקונסילרים די שונים, לא בבהירות שלהם אלא בתת גוון שלהם - זה של רימל צהבהב יותר וזה של מאק טיפה ורדרד יותר. בגלל שאני די נייטרלית, שני הגוונים עובדים עלי בלי שום בעיה. הקונסילר של מאק עולה 120 ש"ח וזה של רימל (שלא נמכר בארץ גם לפני שהפסיקו למכו פה את המותג) עולה אונליין כ-35 ש"ח בלבד.


המנצח: רימל!

קניתי את הקונסילר של מאק כי חשבתי שהוא יעזור לבעיית הקמטוטים שיש לי מתחת לעיניים (כלומר לא יכנס אליהם ויראה חלק יותר מזה של רימל), אבל מצאתי שהוא לא לחותי מספיק בשביל זה והתוצאות שקיבלתי כשהשתמשתי בו או בזה של רימל, היו זהות מספיק לטעמי!


ה-Studio Finish Concealer היה הקונסילר הראשון שאי פעם קניתי וכפי שניתן לראות, השתמשתי בו די הרבה מאז. עד שהגעתי למסקנה שהקונסילרים הקרמיים/מוצקים לא ממש מתאימים לסוג העור שלי ולמה שאני צריכה מהם, עשיתי די הרבה ניסיונות (שאת רובם אפשר לראות בפוסט הקונסילרים הגדול שכתבתי). בגלל שראיתי את הקונסילרים הללו מככבים בהרבה פוסטים בבלוגים וסרטונים ביוטיוב, חשבתי שאם אנסה כמה מותגים שונים, התוצאות יהיו שונות. במהלך הניסיונות הללו, הדיופ הכי קרוב שמצאתי הוא ה-Camoflage Cream של Catrice שקניתי באמסטרדם.



המרקמים קצת שונים - זה של מאק טיפה יותר רך/שומני/נעים על העור ואילו זה של Catrice נמרח קצת פחות בקלות. שוני נוסף הוא היצע הגוונים - במאק מציעים 15 גוונים שונים ו-Catrice מגיע ב-3 גוונים בלבד... 
שני המוצרים מגיעים באריזה דומה, אבל בכמות שונה - הקונסילר של מאק מכיל 10 גר' וזה של Catrice מכיל רק 3 גר'. ההבדל במחיר לעומת זאת דרמטי הרבה יותר - על הקונסילר של מאק תשלמו 111 ש"ח בעוד שזה של Catrice עולה רק כ-35 באיביי (נראה לי שאם תקנו אותו בחו"ל הוא יעלה אפילו פחות :).


המנצח: מאק!

המרקם של הקונסילר של Catrice הרבה יותר יבשושי מזה של מאק ולכן פחות נעים לשימוש בעיניי. בנוסף, היצע הגוונים מצומצם ביותר ומקשה על מציאת גוון מתאים. 



בתור בעלת עור מעורב/שמן, פילינגים למיניהם תמיד היו מהמוצרים האהובים עלי. אחרי השימוש בהם הפנים שלי מרגישים נעימים יותר והתחושה נקייה מהרגיל. 
למרות שניסיתי כמה וכמה מוצרים כאלו לאורך השנים, לפוסט בחרתי את אלו - ג'ל Pure Active Intensive של Garnier, קרם Apricot Natural Facial Scrub של Queen Helen והמוצר האלמותי של קליניק - 7 Day Scrub.



שלושת המוצרים הללו נמצאו ברוטציה די קבועה בשגרת המקלחת שלי, כשאני משתמשת בהם לפעמים לסירוגין ולפעמים ביחד. המוצר של גרנייה מכיל את הגרגירים הכי עדינים מבין השלושה, ואילו בזה של Queen Helen יש את הגרגירים הכי חזקים/גסים (ויש לו גם את הריח הכי דומיננטי שאני לא ממש מחבבת). אני לא משתמשת במוצרים הללו בכל יום, בדרך כלל פעם עד פעמיים בשבוע, תלוי בעונה, כשבקיץ אני נוטה להשתמש בהם קצת יותר כי אני מרגישה שהעור שלי מפריש יותר שומן ולכן נזקק לניקוי עמוק לעיתים קרובות יותר.


המנצח: קליניק!

זה לא סוד שאני מאוד אוהבת את המוצרים של קליניק, ויש לי לא מעט מוצרים של החברה. השתמשתי בעבר בפילינג הזה ולא אהבתי אותו במיוחד, אבל כשהייתי באיזושהי השקה (נדמה לי שזו הייתה ההשקה של ה-CC Cream) אחת הדיילות של המותג שהתאימה לי את ה-CC, המליצה לי להשתמש בפילינג בצורה ממוקדת, כדי להחליק את הגבשושיות הקטנות שיש לי על הסנטר ושמציקות לי כבר שנים! האמת היא שהייתי די סקפטית, אבל היו לי בבית שתי טיובות מוקטנות של הסקראב וניסיתי אותו ולא האמנתי - הגבשושיות נעלמו! אומנם האפקט מחזיק מעמד רק יומיים, שלושה אבל ממש שמחתי סופסוף לגלות מוצר שמצליח איפה שהרבה נכשלו בעבר :).



מי לא אוהב עפרונות עיניים? על העפרונות של פופה וג'ייד כבר כתבתי לא מעט בבלוג, ולכן הייתי סקרנית לנסות את העפרון של Tarte, שעולה פי כמה וכמה משניהם יחד: 22 דולר! את שלי קניתי במסגרת קיט כלשהו, אז אם בא לכן לנסות אותו אני ממליצה על הקיטים של החברה (שכמובן לא נמכרת בארץ...).



כפי שניתן לראות בסווצ'ים, הגוונים דומים להפליא, וכך גם המרקמים - כולם פיגמנטיים מאוד, נמרחים בקלות ומאוד עמידים, אפילו בקו המים, איזור בעייתי ביותר אצלי :).


המנצח: ג'ייד!

בחיי שאני לא מבינה למה צריך לבזבז הרבה כסף על מוצר כמו עפרון עיניים, מה גם ששמעתי לא פעם שהרבה חברות מייצרות את העפרונות שלהם באותם מפעלים אי שם בגרמניה ואיטליה, אז הבחירה שלי היא בעיקר מבוססת על המחיר הנוח במיוחד כי שוב, התוצאות זהות בעיניי :).



מברשת קבוקי היא אחת המברשות היותר שימושיות שאני מכירה - ניתן להשתמש בהן לפודרה, ברונזר, מייקאפ, סומק ובעצם כל מוצר פנים שאפשר לחשוב עליו (אני די בטוחה שאפילו אפשר לפזר בעזרתה היילייטר!). אני אוהבת להשתמש במברשת כזו למריחה/הנחה של מייקאפ פודרה, וגם לתיקונים קלים של קו ה-Contour שאני יוצרת עם הברונזר.



שתי הקבוקי שיש לי באוסף הן זו של Gaya וזו של Antonym.הקבוקי של שתי החברות עשויות מסיבים סינתטיים ולכן אפשר להשתמש בהן גם עם מוצרים אבקתיים וגם עם מוצרים נוזליים/קרמיים. מבחינת הצורה, הקבוקי של Gaya פתוחה ורחבה יותר ואילו זו של Antonym דחוסה וצפופה בהרבה, מה שיוצר לה מראה "אסוף" יותר בהשוואה לקבוקי של Gaya. הסיבים עצמם של שתי המברשות שונים ולמרות שאני מעדיפה את הכהות של הסיבים במברשת של Gaya, אלו בזו של Antonym נעימים יותר (והיא גם מגיעה עם נרתיק קטן :). 
מבחינת מחירים - הקבוקי של Gaya עולה 180 ש"ח וזו של Antonym עולה 140 ש"ח. כדאי לזכור ששתי החברות מציעות הנחת מאפר 


המנצחת: Antonym!

פחות בגלל הבדלי המחיר, בעיקר בגלל שהיא פשוט עובדת טוב יותר :). משום מה כשהשתמשתי בקבוקי של Gaya עם המייקאפ פודרה (גם שלהם וגם של חברות אחרות כמו מאק או Antonym) הרגשתי שהכיסוי שמתקבל איתה נמוך יותר ואני לא מצליחה לקבל את המראה שאני רוצה. בנוסף, מבחינת העיצוב, הקבוקי של Antonym נראית חדשנית בהרבה - והיא גם אקולוגית וטבעונית!

והנה הגענו לסיומו של עוד פוסט ארוך במיוחד!
כתבתי את הפוסט הזה לפני לא מעט זמן (לכן יש פה מוצרים שמאז הספקתי כבר לסיים...),
אבל משום מה לא הצלחתי להשלים אותו עד עכשיו :)
מקווה שנהניתן ואשמח לשמוע מכן אם יש לכן המלצות לדיופים מעניינים בין מוצרים יוקרתיים וכאלו שידידותיים יותר לכיס!

13 תגובות:

  1. פוסט מעולה! אין כמו לגלות דיופים מוצלחים למוצרים מעולים :)

    השבמחק
  2. איזה פוסט משגע! טוב לדעת שלשאנל יש דיופ עממי ומצויין! ממש revelation !
    האמת שגם אני התחלתי לעבוד על משהו דומה, אבל אנחנו לא חולקות אפילו מוצר אחד, אז זה ממש משמח להרחיב אופקים ככה :)

    השבמחק
  3. באופן מפתיע רוב המנצחים הם ממגרש הפארם :) נהניתי לקרוא את ההשוואה, מעוניינת בעוד כאלה, לכשיבואו! :*

    השבמחק
  4. תודה רבה מותק! בתכנון המקורי הפוסט הזה התחלק לשניים, אז יש לי עוד כמה וכמה דוגמאות שלא נכנסו הפעם אז אני מבטיחה להמשיך ולחקור!

    השבמחק
  5. Great minds!
    מחכה לפוסט שלך לכשיגיע :)
    ותודה כמובן!

    השבמחק
  6. פוסט נהדר שירי ! מאוד נהנתי ממנו ומקווה שתכתבי בעתיד פוסטים דומים. שבוע נפלא שיהיה !

    השבמחק
  7. פוסט מעולה, ממש נהניתי לקרוא :)

    השבמחק
  8. המון המון תודה לידיה! אני בהחלט מתכננת לכתוב עוד פוסטים כאלו :)

    השבמחק
  9. איזה פוסט מקסים!!! חיפשתי מלא את המברשת הזאת של טקניקס ושמחתי לראות שהיא נמכרת בנפרד ב Iherb, הוספתי לרשימת ה Wish list שלי :-)

    השבמחק
  10. נהניתי מאוד!

    השבמחק
  11. פוסט נהדר

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...